ima adpcm audio?

  • hey, jeg kan ikke spille denne format! der kommer bare en masse skratten!
    Når jeg går ind enhedsindstillinger og under enheder til lyd spil osv, så står codecs til lydenheder, men der står også at der ikke er installeret nogen driver til den!
    hvor kan jeg finde den driver?
    Jeg har et Creative Live player 5,1 lydkort!
    plz help me

  • Quote

    Originally posted by CoaXniG
    hey, jeg kan ikke spille denne format! der kommer bare en masse skratten!
    Når jeg går ind enhedsindstillinger og under enheder til lyd spil osv, så står codecs til lydenheder, men der står også at der ikke er installeret nogen driver til den!
    hvor kan jeg finde den driver?
    Jeg har et Creative Live player 5,1 lydkort!
    plz help me


    Prøv at tjekke Creative's support-sider eller søg på google - hvor du skriver fil-formattet !

  • ja, det har jeg gjort, og den er derinde og aktiveret. men den den ligger inde i, der står der jo at den er aktiveret og i brug ved dig, det gør der ikke ved mig, der står at den mangler en driver!
    Hvis jeg så prøver at trykke opdater driver, så søger den, og til sidst siger den at dataene er ugyldige :S

  • Quote

    Originally posted by CoaXniG
    ja, det har jeg gjort, og den er derinde og aktiveret. men den den ligger inde i, der står der jo at den er aktiveret og i brug ved dig, det gør der ikke ved mig, der står at den mangler en driver!
    Hvis jeg så prøver at trykke opdater driver, så søger den, og til sidst siger den at dataene er ugyldige :S


    Prøv en gang at lade være med at la' den søge automatisk og installer den manuelt. Ved ikke lige om det ka' la' sig gøre. Ka' ik' lige tjekke det efter her på arbejdet, da vi kun kører med Win98SE. Men kigger på det når jeg kommer hjem. ;)

  • Quote

    Originally posted by CoaXniG
    har jeg også prøvet, den skriver stadig at dataene er ugyldige


    Har læst noget om at der er 2 formater - et til Mac og et til Windows er du sikker på det ikke er beregnet til Mac det du har ?(
    Eller prøv at fjerne det der codec fra enhedsorientering og så indstallere det igen.
    Der står lidt om det her på MS side: http://support.microsoft.com/d…spx?scid=kb;en-us;q142731
    Det er hvad jeg ka' foreslå lige nu :rolleyes: Hvis jeg får tid eller "falder" over noget ska' jeg nok gi' lyd fra mig ;)

  • Det ser ud som om du har både onboardlydkort og SB live installeret. Det ka' godt ske at det er der problemet ligger.
    Prøv at gå i "Tilføj og fjern programmer" og fjern alt hvad der har med dit SB live lydkort og dit VIA97 onboard lydkort at gøre. Gå der efter ind i enhedshåndtering og prøv så at fjerne dem der markeret med rødt + den der hedder VIA AC'97-lydkort.(hvis de er der) Nogle af dem skal du højreklikke -> egenskaber -> fjern.
    Genstart og slå så dit onboard fra i bios. Evt.vil din maskine så finde nyt hardware og installere det og evt. bede dig om lydkort drivere. Se om det så hjælper.

  • Quote

    Originally posted by CoaXniG
    XP installerer automatisk mit via lydkort, selvom det er slået fra i bios :S


    Kan du så ikke bare disable det i Windows? Det skulle jeg da mene at det ville virke, det gør det ihvertfald her :rolleyes:

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP