Vista OEM og Retail

  • Ja, jeg har lige købt Windows Vista Home Premium OEM, hvad er forskellen på OEM og Retail, vil OEM virke på min helt nye selvsamlede computer eller hvad?


    Skal bare vide om det er den helt normale version som alle andre har :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • OEM binder sig til dit motherboard. (siger alle de kloge hoveder.)


    Retail ka du installer på alle de maskiner du vil uden at tænke over noget udover kun 1 maskine afgangen ;)

  • Ja, den vil virke. Men den må kun benyttes på den computer den bliver installeret på først. Dvs skulle du få ny computer skal du have en ny windows.


    /ask

  • Okay, 1000 tak for det hurtige svar, så ved jeg i hvert fald at det ikke skal sendes tilbage ;P


    Og nu regner jeg ikke lige med at skulle skifte computer bare lige her i næste måned :D

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

  • det må du undskylde ;P

    ==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
    _|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
    __|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
    ___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
    ____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_