Alle IM mister forbindelsen

  • Hey


    Jeg har for tiden det problem at alle mine IM-klienter disconnecter efter et stykke tid. Det er underordnet om jeg bruger MSN 6.0 - 6.1 eller f.eks Trillian :(


    Ergo må der være noget i mit setup der ikke er ordentligt.


    Jeg har en maskine jeg bruger som firewall og derefter bliver data delt ud til server og XP maskine.


    Da min maskine der fungerere som firewall er sat rimelig hidsigt op - kunne det måske være den der kommer til at dræbe MSN hver 10 minut ???


    Nogen der har nogle forslag eller har oplevet noget lignende ?

  • Tjaa.. Det er nok noget indstilling i din "firewall" opsætning... Lyder bare mystisk...
    Og du har de rigtige porte åbne osv...? Ja det har du vel, da du er på... Hmm...
    Kørte selv engang med en software-firewall (kan ikke huske hvilken), og der kunne man indstille hvor meget tid der måtte være forbindelse på de forskellige porte, inden firewall'en gik ind og afbrød...

  • Quote

    Originally posted by Pollux
    Har du udelukket at det kan være netkortet ? (hvis du kører med sådan et) Nogle netkort har det med at logge af og på nettet når de er blevet defekte.


    Tja - jeg kunne ikke forestille mig at det kunne være nogle af netkortene, da jeg sagtens kan have en ftp-server kørende stabilt :( (uden at miste forbindelsen)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Tjaa.. Det er nok noget indstilling i din "firewall" opsætning... Lyder bare mystisk...
    Og du har de rigtige porte åbne osv...? Ja det har du vel, da du er på... Hmm...
    Kørte selv engang med en software-firewall (kan ikke huske hvilken), og der kunne man indstille hvor meget tid der måtte være forbindelse på de forskellige porte, inden firewall'en gik ind og afbrød...


    Tror jeg faktisk også det er. Jeg har på maskinen der fungerer som firewall også sat XP-s firewall på. Der har jeg indstillet de forskellige routinger jeg ønsker videre til de andre maskiner ;)


    Men har hørt fra en kollega at den firewall i XP meget vel kan drille IM-klienter :(


    Nogen der kender andre programmer hvor jeg kan indstille routinger videre til andre maskiner ?


    Kan ikke lige huske om Sygate har den funktionalitet