HDMI - Ingen lyd men billede.

  • Hejsa,


    Jeg har det hardware der står i min signatur, samt et 32" 768 HDTV fra Thompson.


    Jeg har det problem at jeg ikke har nogen lyd via fjernsynet. Fjernsynet er tilsluttet GX2 med et HDMI kabel (begge ender). Og SPDIF kabel er tilslutte fra bundkortet til mit grafik kort. Hardware sætningen er som den skal være.


    Under Lyd på vista har jeg valgt "Realtek Digital Output" som standard (Angiv standard). Trods dette har jeg stadig ikke lyd. Jeg har prøvet at genstarte efter at den er valgt som standard.


    Jeg er virkelig på bar bund her, hvad kan det skyldes?


    update:


    Jeg har nu prøvet noget halløj hvor man redigere en .inf film og indskriver et eller andet EDID tal og så geninstallere driveren, igen uden held.

  • Det er svært lige og sige hvad der er galt.. prøv evt og tage over til en ven og se om du kan få det til at virke på hans tv.. ;)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zaxzz
    Kan der overhovedet komme lyd ud gennem en port på grafikkortet?


    Ja


    Får mit TV i morgen, forhåbentlig, så kan jeg prøve at teste der. har ikke rodet med det før.


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • er det ikke noget med at man skal have et lilel kabel fra gfx kort til lydkort først ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er det ikke noget med at man skal have et lilel kabel fra gfx kort til lydkort først ?


    Mange gfxér skal have et HDMI_SPDIF kabel forbundet til headeren på bundkortet så skulle lyden kunne hentes ud via en adaptor på DVI porten.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().


  • I vista kan du jo vælge om lyden skal ud igennem dit onboard lyd eller via det HDMI_SPDIF stik til dit gfx?

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Under afspilningsenheder kan jeg vælge imellem Højtalere og Realtek Digital Output. Så vidt jeg ved er Realtek Digital Output er SDPIF men det hjælper ikke, hellere ikke efter genstart.


    Har lige checket manualen til mit fjernsyn, den udstøtter at HDMI sender både lyd og billede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mongolmedpistol
    Under afspilningsenheder kan jeg vælge imellem Højtalere og Realtek Digital Output. Så vidt jeg ved er Realtek Digital Output er SDPIF men det hjælper ikke, hellere ikke efter genstart.


    Har lige checket manualen til mit fjernsyn, den udstøtter at HDMI sender både lyd og billede.


    Tror mere den Realtek Digital Output du vælger der er det SPDIF stik der er ud bag til på bundkortet sammen med keyboard/mus osv.


    Kan ikke selv huske hvad jeg gjorde da jeg havde et NVIDIA grafikkort i min HTPC, ikke at det er nogen hjælp så er jeg sikker på at det bare virkede.

  • Tror du bliver nød til at sætte det kabel fra grafikkortet og så ned i din spdif på bundkortet. Ellers virker det ikke med lyden.

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Artisan
    Tror du bliver nød til at sætte det kabel fra grafikkortet og så ned i din spdif på bundkortet. Ellers virker det ikke med lyden.


    det forstår jeg ud fra post et allerede er gjort


    men det skal selvfølgelig være den digitale udgang på bundkortet og ikke den analoge der tilsluttes

  • Hej igen,


    Jeg tror at det er mit SPDIF kabel er gået nedom og hjem. Jeg har haft det sat i forkert hvorfor min computer ikke gad boote, derefter vendte jeg kabelet om og computeren bootede. Jeg tror at kabel blev ødelagt og vil derfor se om jeg kan købe et nyt et. Dog skal det siges, at der hverken kom røg eller lugtede det fjerneste af røg. Har også prøvet alle mulige drivere og kan stadig ikke få lyd igennem, er næsten sikker på at det er kabelt.


    http://www.prcdata.dk/produkt/…f-kabel/73090936/udvidet/


    Jeg vil tro at dette kabel passer, da det er samme producent og det ser identisk ud på billedet. Men vil gerne lige være 100% sikker, at det er dette kabel jeg mangler og kan det passe at jeg har brændt det gamle kabel af.

  • et lille spørgsmål til det med kablet...skal man sætte det til bundkort hvis bundkortet kun har et lydkort i pci-e ...et soundblaster i mit tilfælde....inden folk kommer igang med at alle har onboard så nej....mit "onboard" lydkort sidder i en pci-e og kan tages af, men er blevet erstattet af et bedre lydkort (i en anden pci-e)....hvor stikket muligvis skal sættes i ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det skal sættes til s/pdif om den så er på lydkortet eller på bundkortet. Husk for gudsskyld at vende den rigtigt, for du kan risikerer at brænde kablet af :9xo


    Men så vidt jeg husker, så er der et 4 benet stik på dit pci-e lydkort, lige ved siden af stikket til Front audio ?
    Og hvis det er udgaven, med plastikcover, så kan du skruer det at, og der burde står spdif derunder. Men jeg er ikke 100% sikker :razz:

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

    Rettet en gang, sidst af Artisan ().

  • skal det bare til mit creative x-fi x-treme audio kort, så skal jeg nok finde de rigtige, da der er en masse billeder på nettet af hvad de forskellige pins er til :) men ja jord skal man sætte rigtigt :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.