Linux matematik skriveprogram

  • Hey tweakere


    Jeg har købt mig en asus eee pc 900, og den kører jo linux. jeg har testet xp på den men det kører bare så elendigt, så jeg holder mig til linux. derfor har jeg ikk equation i microsof office word mere, og jeg søger et program ti erstatte det til linux. jeg hr været lidt på nettet men kan intet konkret finde :/


    Nogen der kan hjælpe??


    På forhånd tak

  • Hvis du for alvor skal i gang med et skrive "matematik" så er der ikke nogen vej uden om LaTeX (heller ikke på windows. Det tager lidt tid at komme igang, men så sparer det også rigtigt meget tid i det lange løb - specielt hvis du skal skrive længere opgaver.


    /ask

  • Der er også et værktøj til at skrive formler i openoffice.


    Dog vil jeg anbefale at tage matematiknotater i hånden


    Det er egentlig en skam, at der ikke undervises i LaTeX i de danske gymnasier

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fredek
    Open office.org.


    Virkeligt godt program og (vil jeg sige) er bedre en word med flere muligheder :D


    Arh.... det er da vidst lidt en overdrivelse. Jeg kan strække mig til at man får mest for pengene men det er så også det. Til standart tekstredigering er det fint, men ikke ret meget længere.


    Det er lidt det samme med gimp - det virker sku meget godt til mange standart ting, men der mangler alligevel en del for for alvor at kunne komme ind i kampen.


    Men til oprindelige spørger.


    Som andre har skrevet er det klart nemmest at tage matematik-noter i hånden, medmindre du får rigtigt godt styr på LaTeX. Et program som equation editor vil aldrig kunne bruges til at skrive notater med - det tager ganske simpelt hen for lang tid. Så snart man begynder på lidt ud over standart tegn, er det sku meget lettere at bruge blyant og papir.


    /ask



  • Hvornår har du nogensinde set calc eller base i word?(selvom jeg ikke ved hvad det skal bruges til)


    Men det kan godt være du har ret... oops


    Så længe jeg ikke behøver at betale hundredevis af kroner for et tekstredigeringsprogram så er OO.org fint for mig....