Forstærker Software

  • Hej, jeg ved ikke om der er noget specifikt JVC forstærker software, men jeg vil ikke tro de har arbjedet så meget i det, da digital forstækning kan blive noget rod for lydkvaliteten.


    Hvis det interesere dig at have god lyd fra din computer over dit anlæg så læs evt. denne artikel:
    http://www.hifiklubben.dk/bibliotek/artikler_og_gode_raad/artikeloversigt/2113.htm


    Håber det kommer til at lyde fedt:)

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Txfire
    Hej jeg har en JVC Forstærker med usb ind i min computer, men ville lige høre om der noget software der gøre at man kan lave om på lydstyken på computer. :rules:


    Øh, undskyld - men dén fik jeg ikke lige fat i...
    Der er USB ind på din forstærker - og gennem den kan du spille musik direkte fra din computer??


    Langt de fleste anlæg med USB kan kun bruges med FAT16/32 fil system, så som æld gamle MP3 afspillere eller USB nøgler.
    Hvis din virker med en computer på så er du da godtnok heldig... Det har jeg ihvertfald aldrig hørt om nogen andre der kan?!?


    Anyway, dukker forstærkeren op som en USB enhed - en USB speaker f.eks, på computeren?
    Hvis den gør det, så får du jo en seperat volumen kontrol direkte der du kan bruge - indbygget i Windows.
    Alternativt så skal du helt sikkert have fat i noget speciel JVC software, hvis de da ellers er klar over deres USB også virker til en computer (som sagt, det er første gang jeg høre dét).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Txfire
    Jep det er rigtig min computer er sat samme med min forstærker via usb, når jeg høre musik kommer det ud af min stor højtalere :$
    Og Enhed ligger under lyd, video og spil og hedder USB Audio DAC


    Så har du da også allerede en seperat volumen kontrol?
    ...det havde jeg ihverfald da jeg brugte Vista med en ekstern USB DAC på, så dukkede den op under lydinstillinger hvor jeg kunne justere både balance, bit rate (16bit vs 24bit), stereo/mono og lydstyrke - helt uden noget speciel software.