Installation af Windows XP

  • Davs!


    Jeg har lige købt en ny bærbar pc med windows vista, men jeg vil gerne
    have smidt windows xp på spanden.


    Problem: Mit problem ligger nu i at jeg får den til at boote op fra cd'en og den kommer frem der til der hvor man kan vælge forsæt for at installere eller reparer windows og afslut windows.
    Her viil jeg vælge installere windows når jeg vælger denne kommer den frem med en fejl at den ikke kan finde en harddisk.
    Biosen kan godt finde den og mit Vista kører jo også på den, Skal ikke gemme noget på den der skal bare windows xp ind og vista ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask
    Det kan oså være så simpelt at du skal have fat i en sata driver og så skal xp-installationen have den under start.


    /ask


    skulle ik være nødvendigt jacobask, fordi der skulle gerne være i bios så han ka ændre hdd til at køre Non-raid, IDE Mode og alt det, pånær hvis det er en HP laptop, det er ik altid de har, hva jeg har set :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    skulle ik være nødvendigt jacobask, fordi der skulle gerne være i bios så han ka ændre hdd til at køre Non-raid, IDE Mode og alt det, pånær hvis det er en HP laptop, det er ik altid de har, hva jeg har set :)


    Jamen, derfor burde han stadig skulle bruge en SATA driver i og med at det er en SATA HDD der sidder i maskinen?! :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse


    Jamen, derfor burde han stadig skulle bruge en SATA driver i og med at det er en SATA HDD der sidder i maskinen?! :rolleyes:


    du ka ik rigtig mærke forskel i en laptop om den køre SATA el. IDE Mode når det er XP, måske hvis det er en toptunet gamer laptop ka du måske, men sådan til standart forbrug ka du ik.