Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 6. september 2008, 22:10

Davs!

Jeg har lige købt en ny bærbar pc med windows vista, men jeg vil gerne
have smidt windows xp på spanden.

Problem: Mit problem ligger nu i at jeg får den til at boote op fra cd'en og den kommer frem der til der hvor man kan vælge forsæt for at installere eller reparer windows og afslut windows.
Her viil jeg vælge installere windows når jeg vælger denne kommer den frem med en fejl at den ikke kan finde en harddisk.
Biosen kan godt finde den og mit Vista kører jo også på den, Skal ikke gemme noget på den der skal bare windows xp ind og vista ud.

2

lørdag, 6. september 2008, 22:35

du skal update din bios

havede samme problem

eller slette partionen og oprette ny med vista cd`en og så reboote med xp

3

mandag, 8. september 2008, 07:49

Det kan oså være så simpelt at du skal have fat i en sata driver og så skal xp-installationen have den under start.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

4

mandag, 8. september 2008, 10:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Det kan oså være så simpelt at du skal have fat i en sata driver og så skal xp-installationen have den under start.

/ask

skulle ik være nødvendigt jacobask, fordi der skulle gerne være i bios så han ka ændre hdd til at køre Non-raid, IDE Mode og alt det, pånær hvis det er en HP laptop, det er ik altid de har, hva jeg har set :)

5

mandag, 8. september 2008, 14:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

Citeret

/ask

skulle ik være nødvendigt jacobask, fordi der skulle gerne være i bios så han ka ændre hdd til at køre Non-raid, IDE Mode og alt det, pånær hvis det er en HP laptop, det er ik altid de har, hva jeg har set :)

Jamen, derfor burde han stadig skulle bruge en SATA driver i og med at det er en SATA HDD der sidder i maskinen?! :rolleyes:

6

mandag, 8. september 2008, 14:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse

Citeret

Citeret

/ask

Jamen, derfor burde han stadig skulle bruge en SATA driver i og med at det er en SATA HDD der sidder i maskinen?! :rolleyes:

du ka ik rigtig mærke forskel i en laptop om den køre SATA el. IDE Mode når det er XP, måske hvis det er en toptunet gamer laptop ka du måske, men sådan til standart forbrug ka du ik.

7

mandag, 8. september 2008, 14:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pulse

Citeret

Citeret

/ask

Nope, hvis den er sat til at køre IDE mode er det ikke nødvendigt :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.