Kan jeg leve uden sidefil?

  • Så vidt jeg husker er det bedst ikke at have nogen sidefil, eller ihvertfald have en meget lille sidefil, korrekt?


    Derfor vil jeg gerne vide om det er muligt at skrue ned / helt fjerne sidefilen fra mit system?
    Jeg køre vista 32bit på en dell xps m5130 med 4gb ram (3.3 ca. tilgængeligt.).


    Og egentlig andre tweaks til vista der kan give mere ydelse vil også være velkomne :)
    Har pt stoppet UAC, stoppet indeksering (næsten), stoppet gennemsigtige vinduer. Har det fint med vista temaet så gider ikke køre helt skrabet look.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Vil bare lige informere om at gennemsigtige vinduer ikke betyder noget i spil da windows unloader GUI'en når man kører et spil eller andet 3d.


    Vidste jeg ikke, men bruger vel ressourcer generelt når jeg ikke spiller, og jeg kommer jo ikk til at spille meget på en studiepc :)
    Men mange tak for info alligevel.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Alex hvad var det svar til?


    Jeg ville ikke anbefale at fjerne din sidefil.


    Problemet bliver HVIS du får fyldt din ram er du skrewed.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Jeg ville heller ikke turde køre uden sidefil hvis jeg skulle arbejde eller skrive opgaver på den.
    Sidefilen giver dig jo ingen negative sideeffkter, så hvorfor slå den fra overhovedet?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Synes bare jeg kunne huske at man med mange ram kunne sætte sidefilen lidt ned og på den måde få en harddisk der arbejder mindre. Så nu hvor jeg har 3.3gb tænkte jeg om det kunne være en ide at gøre, men lyder som om jeg skal holde mig fra det :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk
    Jeg ville heller ikke turde køre uden sidefil hvis jeg skulle arbejde eller skrive opgaver på den.
    Sidefilen giver dig jo ingen negative sideeffkter, så hvorfor slå den fra overhovedet?


    Er nu ikke korrekt. Hvis man ofte skifter mellem programmerne, vil pc'en føles meget mere "smooth". Næsten hver gang du lægger et program i bagrunden, (f.eks. ALT-Tabber ud af et spil), bliver dataen lagt ned på harddisken, hvor de så skal læses fra, når du skifter tilbage igen.


    Kører selv uden sidefil, (I Vista 64 bit), på systemet i min sig, og går nok aldrig tilbage til at køre med sidefil igen.


    Om jeg vil anbefale at gøre det på dit nuværende system: NEJ, imo har du for lidt ram til det, og det er sku trist at skulle lave 6 timers arbejde om, fordi win er crashet, grundet for lidt ram ;)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.



  • Ja i dit tilfælde kan jeg godt se man uden problemer kan gøre det :crazyeyes:
    Jeg dropper ideen :) Men andre vista performance tweaks er mere end velkomne.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Darkraver109
    Msconfig\boot\advanced options\number of prosecors (staves) :D


    Hva snakker du om? Hvad gør det?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    Hva snakker du om? Hvad gør det?


    Bestemmer hvor mange kerner Vista kan bruge når den booter, normalt bruge vista alle kerner, men nogen siger altså at hvis man selv sætter den til 2/4 her er den hurtigere...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex


    Bestemmer hvor mange kerner Vista kan bruge når den booter, normalt bruge vista alle kerner, men nogen siger altså at hvis man selv sætter den til 2/4 her er den hurtigere...


    Hmm ok... Har sat den til 2 nu så :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2