bat programmering

  • hey, jeg vil gerne have lavet en bat fil, så når man starter den, så lukker compen ned, har prøvet med shutdown -s
    men det virker ikke!
    Grunden til jeg vil lave det, så kan jeg få windows til at køre den fil på et bestemt tidspunkt, så den lukker compen, hjælp mig!


  • Hey Aireal, jeg har fundet ud af at man bare kan skrive sådan her:


    Call shutdown -r -s 0


    hvor 0 også er sec :D jeg lærer, men hvorfor så skrive alt det der system root??


  • hmm ... vidste egentlig ikke man kunne "nøjes" med det andet - gør det jo lidt lettere :D


    Men gammel god kodningsskik er vel bare at angive den fulstændige sti, så man undgår at programmet kan fejle på det område ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    hmm ... vidste egentlig ikke man kunne "nøjes" med det andet - gør det jo lidt lettere :D


    Men gammel god kodningsskik er vel bare at angive den fulstændige sti, så man undgår at programmet kan fejle på det område ;)


    he he, selvfølgelig heller være på den sikre side.. forresten, bare lige for at sige det, he he.. men jeg sidder på Tuborg i Fredericia i praktik, som IT-Supporter ;) he he det er pisse grineren, mega store udfordringer, jeg har lige sat kabler i en computer 8) jeg er rå :D he he, ej det er ok....

  • Quote

    Originally posted by learner
    he he, selvfølgelig heller være på den sikre side.. forresten, bare lige for at sige det, he he.. men jeg sidder på Tuborg i Fredericia i praktik, som IT-Supporter ;) he he det er pisse grineren, mega store udfordringer, jeg har lige sat kabler i en computer 8) jeg er rå :D he he, ej det er ok....


    Jamen tillykke med den nye "stilling" he he


    Jeg har siddet med support i et par år og tro mig - det kan godt blive ganske sygt ;)


    Hmm.. har lige snakket med vores projektchef i dag og håber på at komme videre til vores udviklingsafdeling :D

  • Hmmm... virker sq interesant.. Skal en skønne dag tage mig sammen, og løbe ned på det lokale biblotek og læse om BatProgrammering som bare fanden! :] :] :]






    BTW: Kan man ikke lave sådan der kommer [SIZE=4]EN[/SIZE] popup, hvor der står "Godt Nytår din gamle nisse" eller sådan noget?! :D eller noget i den retning..