Problemer under opstart af Vista

  • Hej.


    Jeg er begyndt at få problemer med at starte min pc op. Når min pc når til det sted under opstarten hvor den burde begynde at loade vista, siger den i stedet, at vista ikke kan starte, da en kritisk systemdriver mangler eller er beskadiget. Jeg kan så vælge mellem nogle forskellige muligheder, bl.a. "start windows i fejlsikret tilstand", "start windows i fejlsikret tilstand med netværk, osv. Hvis jeg vælger en af dem, bliver skærmen sort i et par sekunder, hvorefter jeg får en melding igen om at der er problem med systemdriveren, og jeg får at vide, at det er:
    /windows/system32/drivers/volmgrx.sys


    status: 0xc00000e9.


    Efter at have genstartet computeren med vista discen i og repareret windows kan jeg nu komme ind i windows, men jeg får stadigvæk den fejlmelding under opstart! Hvad skyldes det? Håber I kan hjælpe mig.

  • Okay - er igang med at formatere den nu. Det kan være i kan hjælpe mig med et andet spørgsmål? Min HD var oprindeligt delt op i 2 partitioner, men jeg vil gerne have dem som én, hvordan gør jeg det under installationen af vista? Jeg valgte partition 2 og trykkede slet, men er ikke sikker på, at det har fået min harddisk til at vises som 1...


  • har du prøvet systemgendannelse?
    Hvis det ikke virker så prøv at gå ind i start,kør og skriv "SFC.EXE /SCANNOW" uden "", måske beder den om din CD, men det er ikke sikkert.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet 2 gange, sidst af Malk ().