Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 30. august 2008, 13:42

Hej.

Jeg er begyndt at få problemer med at starte min pc op. Når min pc når til det sted under opstarten hvor den burde begynde at loade vista, siger den i stedet, at vista ikke kan starte, da en kritisk systemdriver mangler eller er beskadiget. Jeg kan så vælge mellem nogle forskellige muligheder, bl.a. "start windows i fejlsikret tilstand", "start windows i fejlsikret tilstand med netværk, osv. Hvis jeg vælger en af dem, bliver skærmen sort i et par sekunder, hvorefter jeg får en melding igen om at der er problem med systemdriveren, og jeg får at vide, at det er:
/windows/system32/drivers/volmgrx.sys

status: 0xc00000e9.

Efter at have genstartet computeren med vista discen i og repareret windows kan jeg nu komme ind i windows, men jeg får stadigvæk den fejlmelding under opstart! Hvad skyldes det? Håber I kan hjælpe mig.

2

lørdag, 30. august 2008, 13:47

du skal nok have formateret hele computeren og så installere hele vista igen...

det skulle jeg i hvertfald med min bærbar fik de samme meldinger som dig

3

lørdag, 30. august 2008, 14:27

Prøv at kør en reparation af dine diske, hvis det ikke hjælper lugter det lidt af en omformatering :(

mvh Stubkier

ÍBM X200
Wii
Xbox 360 Elite
2* AMD 780g

4

lørdag, 30. august 2008, 17:17

Okay - er igang med at formatere den nu. Det kan være i kan hjælpe mig med et andet spørgsmål? Min HD var oprindeligt delt op i 2 partitioner, men jeg vil gerne have dem som én, hvordan gør jeg det under installationen af vista? Jeg valgte partition 2 og trykkede slet, men er ikke sikker på, at det har fået min harddisk til at vises som 1...

5

søndag, 31. august 2008, 04:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af TobiasKK
Hej.

Jeg er begyndt at få problemer med at starte min pc op. Når min pc når til det sted under opstarten hvor den burde begynde at loade vista, siger den i stedet, at vista ikke kan starte, da en kritisk systemdriver mangler eller er beskadiget. Jeg kan så vælge mellem nogle forskellige muligheder, bl.a. "start windows i fejlsikret tilstand", "start windows i fejlsikret tilstand med netværk, osv. Hvis jeg vælger en af dem, bliver skærmen sort i et par sekunder, hvorefter jeg får en melding igen om at der er problem med systemdriveren, og jeg får at vide, at det er:
/windows/system32/drivers/volmgrx.sys

status: 0xc00000e9.

Efter at have genstartet computeren med vista discen i og repareret windows kan jeg nu komme ind i windows, men jeg får stadigvæk den fejlmelding under opstart! Hvad skyldes det? Håber I kan hjælpe mig.

har du prøvet systemgendannelse?
Hvis det ikke virker så prøv at gå ind i start,kør og skriv "SFC.EXE /SCANNOW" uden "", måske beder den om din CD, men det er ikke sikkert.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Malk" (31.08.2008, 04:30)

Seneste tests og artikler

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere

1

AMD R7 Series SSD 240 GB

AMD har i samarbejde med OCZ u
Læs Mere

7

DasKeyboard 4 Professional

Sæt jer godt til rette og tank
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC Nexus Tablet bliver med 64 bit Tegra K1 chip

Når den kommende HTC Nexus tab
Læs Mere

0

Nyt LG G Watch R smartwatch med rund P-OLED skærm

LG har i dag officielt lancere
Læs Mere

0

Artikel: Filmpremierer uge 35

Så blev det igen premieredag,
Læs Mere

1

Officielt PowerColor Radeon R9 285 TurboDuo OC

AMD har i dag åbnet op for lan
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.