Underligt printer problem i Windows XP

  • Hey kloge hoveder.. :)


    Kunne ikke finde en bedre titel desværre, da det er ret kompliceret, men jeg vil prøve og forklare så godt som jeg nu kan..


    Her på min arbejdsplads har jeg et problem med at tilføje printere på bæbare computere med Windows XP. Alle printerne ligger på en printer server. Jeg tilføjer en printer og vælger netværksprinter og skriver adressen til vores server efterfulgt af printernavn. Det virker fint nok, og den spørger om den skal installere en driver hvilket jeg så også gør. Herefter virker printeren fint og kan sagtens skrive ud.. Indtil man genstarter pcen!


    Når pcen er genstartet skriver den derefter, hvis man prøver og skrive ud eller går ind i egenskaber for printeren, at "Printerens egenskaber kunne ikke vises. Tjenesten spooler kører ikke". Går jeg så ind og ser efter om spooler tjenesten kører i services.msc så er den startet og kører! Og et genstart af den virker heller ikke.


    Men hvis man så sletter en printer og tilføjer den igen virker det hele indtil næste genstart. Det underlige er at hvis du har tilføjet 6 printere behøver du kun at fjerne den ene og installere en igen så virker det for alle printerne.. :S


    Jeg aner ikke hvad det kan skyldes. Men på vista pc'erne her er der ingen problemer. Har så senere fundet ud af, problemerne ikke opstår på alle maskiner med Windows XP men kun maskiner med Windows XP Home..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet