Fejl Under Installation Af Xp!

  • Jeg smækker cd'en med XP (fra fujitsu-siemens) i computeren. Den genstarter jo så efter jeg har gjort nogle valg. Da den starter og vil til at installere XP siger den noget med en fejl 14, og at den ikke kan finde en eller anden fil!


    Jeg har allerede XP installeret, jeg vil bare gerne bruge recover cd'en til at komme tilbage til "scratch".


    Burde jeg formattere? Og hvordan foregår installationen af XP når hdd'en er tom? Man smækker vel på cd'en i under opstart, og så kommer installationen - right?

  • Jo, du formaterer, og så booter du op med cdrom'en og følger vejledningen. Det er ganske let. Der komme på et tidspunkt et sted hvor du kan vælge NTFS eller beholde fat32, det er op til dig at vælge der. Dog vil jeg mene at NTFS kører bedst. Håber du kan bruge det til noget ellers må du bare skrive igen :)


    God søndag...

  • Quote

    Originally posted by Recon_99
    Jeg smækker cd'en med XP (fra fujitsu-siemens) i computeren. Den genstarter jo så efter jeg har gjort nogle valg. Da den starter og vil til at installere XP siger den noget med en fejl 14, og at den ikke kan finde en eller anden fil!


    Jeg har allerede XP installeret, jeg vil bare gerne bruge recover cd'en til at komme tilbage til "scratch".


    Burde jeg formattere? Og hvordan foregår installationen af XP når hdd'en er tom? Man smækker vel på cd'en i under opstart, og så kommer installationen - right?




    Øhhhhh hvorfor går du så ikke ind i systemgendannelse??????
    Og finder den tidligste dato du kan vælge????
    Det er da nemmere.
    Det der med Fujitsu og så format er ikke sådan lige til.
    Jeg gjorde det for en og den vil ikke vælge format.
    Ved ikke hvad jeg gjorde galt da jeg gjorde som sædvanligt ,på min egen hjemmebyggede , såååååååååååå....................



    The_Unforgiven

  • Så vidt jeg husker:
    Ntfs har kortere søgetid
    er mere sikkert
    er lavet til win xp (eller omvendt)
    Jeg mener ikke at fat32 er lavet til at håndtere større hdd end 32gb


    Jeg havde samme spørgsmål da jeg fik min "nye" pc valget faldt på ntfs og det har jeg ikke fortrudt.


    kig her måske det hjælper:
    http://www.microsoft.com/windo…umns/russel/october01.asp

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR

    Rettet en gang, sidst af Johnny ().