Er det muligt at omdøbe mange filer på en gang?

  • Hey!


    Er der nogle der ved hvordan jeg f.eks kan tilføje "Hej" foran mange filer UDEN at de kommer til at hedde det samme?


    Altså f.eks hvis jeg har 3 filer der hedder sådan her (bare et eksempel):


    Peter
    Jesper
    Arne


    Så vil jeg gerne kunne tilføje f.eks "Hej" foran alle sammen på en gang sådan her:


    Hej Peter
    Hej Jesper
    Hej Arne


    Jeg har prøvet at holde shift nede, og så vælge alle filerne og trykke omdøb, men så omdøber den alle filerne til måske den første fil.. F.eks sådan her:


    Hej Peter
    Hej Peter (2)
    Hej Peter (3)


    Kan man gøre noget uden at bruge et program?


    Håber I forstår det :rules:

  • jeg har brugt Flexible Renamer i et godt stykke tid nu og den skulle nok kunne klare det ønskede :)


    http://hp.vector.co.jp/authors/VA014830/english/FlexRena/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af N00k
    Har lige downloadet det, men før jeg bruger det, vil jeg godt lige vide om ikk man kan gøre det uden noget program?


    Uden noget program, så mærkere du hver enkel fil, enkelt vis.. trykker F2 og omdøber ved at skrive hvad det skal hedde, på dine taster på tastaturet ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^


    Uden noget program, så mærkere du hver enkel fil, enkelt vis.. trykker F2 og omdøber ved at skrive hvad det skal hedde, på dine taster på tastaturet ;)


    Prøver du at være sjov eller kan du ikke læse hvad jeg har skrevet?


    Ved da godt hvordan man omdøber! Men det er jo ikke det jeg spørger om vel!

  • Ja i princippet har du ret.. Men altså.. Det jeg ville frem til var at kunne omdøbe alle filer på en gang, uden at de kom til at hedde det samme. Så hans svar er jo ikk helt godt nok. Men okay, ser da ud til det ikke er muligt.

  • Mit svar var sarkastisk og betyder "Nej"...


    Men jeg er da ked af du ikke forstod min humor :drink:

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM