Mystisk..på, men alligevel ikke

  • Hejsa
    Jeg tænkte om nogen her har et bud på et problem som min datter har på sin pc med Vista. Vi har trådløst netværk og jeg har ingen problemer på min pc, men hun kan kun komme på MSN men pludselig intet andet på nettet.
    Hvad kan problemet mon være?


    Hun er ret desperat, så vi vil være glad for nogle løsningsforslag


    TCB Elvisa

  • Nå, men nu har jeg installeret en ny netværks driver, men lige lidt hjælper det......der kommer stadig den der grå side op der siger at Internet explorer ikke kunne få forbindelse til siden. Der er helt sikkert kontakt til nettet, men er der nogen der kender til indstillinger i Vista der kan spærre adgangen til nettet?

  • Er det sket i forbindelse med at I har installeret TDC Sikkerhedspakken?


    For hvis I har haft noget Norton eller lignende liggende på før, og der så bliver installeret noget andet firewall oveni, kan I godt riskere at de to programmer modarbejder hinanden. -og én af symptomerne på dette er ofte at der bliver blokeret for forbindelsen/browseren...

  • Nej....vi har haft sikkerhedspakken på hendes pc i ca ½ år og den blev installeret som den skulle. Problemet er kommet her for en uges tid siden...og hun mener ikke selv at hun har foretaget sig noget som hun ikke plejer...

  • Ok... I kan prøve at deaktivere Sikkerhedspakken for at se om det er dén der blokerer for et eller andet.


    Har I prøvet at lave en grundig skanning for virus v.h.a. sikkerhedspakken?



    Prøv alternativt at højreklikke på jeres "internetforbindelsesikon" nede i taskbaren ved uret, og tryk på reparér. Så "resetter" den forbindelesen. Det kan hjælpe nogle gange.

  • Ok..det var måske værd at prøve alle tre ting.....det gør jeg i morgen. Du skal have tusind tak for din hjælp indtil nu :9xo.......jeg vender frygteligt tilbage hvis ikke noget af det virker....

  • Hej igen Pulse


    :clap: :dance:....Nå, nu fik den til at køre....internetforbindelsen var ok, men det regnede jeg nu også med. Efter en total scanning med sikkerhedspakken blev der fundet 1 stk.orm...den er nu fjernet, men det hjalp nu ikke....hun kunne stadig ikke komme på nettet. Til sidst prøvede jeg at slå den personlige firewall i sikkerhedspakken fra....og BINGO, så var den der. Tusind tak for dine gode råd :D


    Nu er mit spørgsmål så bare....hvordan pokker er det pludselig kommet af sig selv....hmm....jeg har været inde og kigge efter Vistas egen firewall, men er det den der hedder Defender?
    Jeg forstår at sikkerhedspakkens firewall og Vistas firewall ikke kan køre sammen, men hvilken en af dem skal vi mon helst vælge at køre med?

  • Som jeg har forstået det ville jeg vælge sikkerhedspakkens firewall da du er sikker på den ikke forstyrrer de andre dele i sikkerhedspakken.


    Det kan godt være Windows Firewall ikke gør det, men chancen er der.


    Hvis du dog ikke kan køre med sikkerhedspakkens firewall så må Windows Firewall gøre tricket istedet :o)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

    Rettet en gang, sidst af Dumpen ().

  • TDC sikkerhedspakke firewall er berygtet for at være noget lort for at sige det lige ud.


    Sjovt nok har jeg glemt hvad det program hedder men det er der gode grunde til ;)


    Windows egen firewall er mere end god nok, og så ville jeg hellere hente en gratis antivirus, fx Avast free eller avg free.


    Så får du bedre sikkerhed til færre penge :D :crazyeyes:


    De udbyder det bare for at udbyde noget.. men det er noget juks.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • kan kun sige: nod32

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.