Problem!! instaler win 98 på bærbar

  • ja nu er det sådan at jeg sidder inde med en gammel bærbar og vil gerne have skidtet til at virke igen efter den blev formateret for et stykke tid siden, men jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal instalere windows 98 på den.


    da det er sådan at jeg skal tage diskette drevet ud vis jeg skal bruge cd-rom drevet,
    og jeg kan heller ikke få den til at boot fra cd-rom drevet.


    men hvordan kan jeg så instalere windows ?(


    tænkte på at ligge windows 3.11 ind og opgradere til 95 og så til 98 men er der så en af jeg der ligger inde med win 3.11 og lige kan jore den op på en ftpe


    eller skal jeg instalere lortet via netværk har et Etherlink III lan PC Card med det hele til
    hvordan gør man det ?(?(


    har hørt man skal bruge et program der hedder FX til at ku komminikere mellem de 2 computere vis man skal instalere windows, men passer det ?(

  • Quote

    Originally posted by GLA
    nej kan ikke sette den til at boote på cd-rom, det eneste keg kan sætte den til at boot på er a drev hd og netkort



    Måske en lidt mærkelig løsning men kunne du ikke boote den op på en 98bootdisk og når du står i DOS så skifte over til cdrom drevet og så :


    cd d:\
    setup (eller hvad det nu hedder)
    ??


    Har aldrig prøvet at installere 98 over netværk :(

  • jeg er lige med på en lytter da jeg har samme prob. bortset fra at den bærbare jeg skal installere det på slet ikke har cd drev. men jeg er kommet så langt at lave en direct cable connet via et program der hedder laplink og så kopiere alle filerne ind på hd'en. men så fik jeg det prob at der ikke var nok plads til at installere win98 på disken. så hvis der er nogen der kommer med en løsning på hvordan man kan installere lortet over en direct connection ville det nok være lettest for både gla og mig

  • hej Bit Phreak, de ting du har lyder som noget jeg meget godt kan bruge ;) kan du eventuelt ikke sende dem til mig.


    har du en msn ?(


    og så kunne du jo forsøge med win 95 har masse af dem liggende vis det skal være ;)



  • Hvis du har styresystem inde så kopier win98 mappen over på en hdd partion , ikke den du skal format.
    Og så boot op på disk og ind på d: drev og ind i 98 mappe og så install , og vupti den kører.
    Tror ikke du kan install over net hvis du ikke kan se net under boot.



    The_Unforgiven

  • har fået netværk driver instaleret i dos, den blinker og det hele men de kan ikke så hinanden med de programmer jeg har, så må ned og købe et parralelt kabel imorge :]

  • Quote

    Originally posted by GLA
    har fået netværk driver instaleret i dos, den blinker og det hele men de kan ikke så hinanden med de programmer jeg har, så må ned og købe et parralelt kabel imorge :]


    Se hinanden?
    Du burde se hdd på den anden pc.


    The_Unforgiven

  • ja nu har jeg fået fat i sådan et "printer kabel" men "han køn" i hver enden, men hvordan fanden gør man det i programmet laplink har ingen anelse, så vis der er nogle af jer der ved det så okm glad frem