Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 22. november 2003, 18:05

ja nu er det sådan at jeg sidder inde med en gammel bærbar og vil gerne have skidtet til at virke igen efter den blev formateret for et stykke tid siden, men jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal instalere windows 98 på den.

da det er sådan at jeg skal tage diskette drevet ud vis jeg skal bruge cd-rom drevet,
og jeg kan heller ikke få den til at boot fra cd-rom drevet.

men hvordan kan jeg så instalere windows ?(

tænkte på at ligge windows 3.11 ind og opgradere til 95 og så til 98 men er der så en af jeg der ligger inde med win 3.11 og lige kan jore den op på en ftpe

eller skal jeg instalere lortet via netværk har et Etherlink III lan PC Card med det hele til
hvordan gør man det ?( ?(

har hørt man skal bruge et program der hedder FX til at ku komminikere mellem de 2 computere vis man skal instalere windows, men passer det ?(

Monster: Clevo P170HMX / CPU: Intel i7 2670QM
GFX: ATI 6990M 2GB GDDR5 / Ram: Kingston Hyper X 16 GB 1333 MHX
SSD: Corsair Force Series 3 120 GB / HD: Samsung Spinpoint 500 GB / Seagate 2000 GB Extern
Keyboard: Microsoft SideWinder X4 /Headset: Razer Bashee II
Mus: MSI GaminG Miuse / Musemåtte: QcK Heavy Steel

Skærm: Dell-Ultra Sharp U23 Inch

2

lørdag, 22. november 2003, 18:12

Har lige flyttet din tråd ;)

Burde du ikke kunne indstille i bios at du vil boote på cdrom ?

Så duer et forslag om at boote på en usbkey nok heller ikke :(

3

lørdag, 22. november 2003, 18:21

nej kan ikke sette den til at boote på cd-rom, det eneste keg kan sætte den til at boot på er a drev hd og netkort

SSD: Corsair Force Series 3 120 GB / HD: Samsung Spinpoint 500 GB / Seagate 2000 GB Extern

4

lørdag, 22. november 2003, 18:24

Citeret

Originally posted by GLA
nej kan ikke sette den til at boote på cd-rom, det eneste keg kan sætte den til at boot på er a drev hd og netkort

Måske en lidt mærkelig løsning men kunne du ikke boote den op på en 98bootdisk og når du står i DOS så skifte over til cdrom drevet og så :

cd d:\
setup (eller hvad det nu hedder)
??

Har aldrig prøvet at installere 98 over netværk :(

5

lørdag, 22. november 2003, 19:39

det kan ikke lade sig gøre :(

men der må da være en der har prøvet at instalere windows over netværk er der slet ikke nogle rigtige nørder her ;)

6

lørdag, 22. november 2003, 19:41

jeg er lige med på en lytter da jeg har samme prob. bortset fra at den bærbare jeg skal installere det på slet ikke har cd drev. men jeg er kommet så langt at lave en direct cable connet via et program der hedder laplink og så kopiere alle filerne ind på hd'en. men så fik jeg det prob at der ikke var nok plads til at installere win98 på disken. så hvis der er nogen der kommer med en løsning på hvordan man kan installere lortet over en direct connection ville det nok være lettest for både gla og mig

7

lørdag, 22. november 2003, 20:05

hej Bit Phreak, de ting du har lyder som noget jeg meget godt kan bruge ;) kan du eventuelt ikke sende dem til mig.

har du en msn ?(

og så kunne du jo forsøge med win 95 har masse af dem liggende vis det skal være ;)

8

lørdag, 22. november 2003, 21:46

andre der kan hjælpe ??

9

søndag, 23. november 2003, 15:18

Citeret

Originally posted by GLA
ja nu er det sådan at jeg sidder inde med en gammel bærbar og vil gerne have skidtet til at virke igen efter den blev formateret for et stykke tid siden, men jeg har ikke nogen anelse om hvordan jeg skal instalere windows 98 på den.

da det er sådan at jeg skal tage diskette drevet ud vis jeg skal bruge cd-rom drevet,
og jeg kan heller ikke få den til at boot fra cd-rom drevet.

men hvordan kan jeg så instalere windows ?(

tænkte på at ligge windows 3.11 ind og opgradere til 95 og så til 98 men er der så en af jeg der ligger inde med win 3.11 og lige kan jore den op på en ftpe

eller skal jeg instalere lortet via netværk har et Etherlink III lan PC Card med det hele til
hvordan gør man det ?( ?(

har hørt man skal bruge et program der hedder FX til at ku komminikere mellem de 2 computere vis man skal instalere windows, men passer det ?(

Hvis du har styresystem inde så kopier win98 mappen over på en hdd partion , ikke den du skal format.
Og så boot op på disk og ind på d: drev og ind i 98 mappe og så install , og vupti den kører.
Tror ikke du kan install over net hvis du ikke kan se net under boot.

The_Unforgiven

10

søndag, 23. november 2003, 16:03

har fået netværk driver instaleret i dos, den blinker og det hele men de kan ikke så hinanden med de programmer jeg har, så må ned og købe et parralelt kabel imorge :]

11

søndag, 23. november 2003, 21:04

Citeret

Originally posted by GLA
har fået netværk driver instaleret i dos, den blinker og det hele men de kan ikke så hinanden med de programmer jeg har, så må ned og købe et parralelt kabel imorge :]

Se hinanden?
Du burde se hdd på den anden pc.

The_Unforgiven

12

mandag, 24. november 2003, 21:06

ja nu har jeg fået fat i sådan et "printer kabel" men "han køn" i hver enden, men hvordan fanden gør man det i programmet laplink har ingen anelse, så vis der er nogle af jer der ved det så okm glad frem

Seneste tests og artikler

6

MSI X99S Gaming 9 AC

Frisk fra NDA bragte vi jer fo
Læs Mere

10

Intel Core i7-5960 Extreme Haswell-E

Så oprandt dagen, som vi alle
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt AMD Radeon R9 285 grafikkort

AMD har her til eftermiddag da
Læs Mere

0

Artikel: Sådan optimerer du din søgning på Google

Googles søgemaskine er som bek
Læs Mere

1

EIZO ColorEdge CS240 skærm

EIZO frigiver deres nye ColorE
Læs Mere

0

Ny ASUS Republic of Gamers Gladius Gaming Mouse

ASUS udvider deres i forvejen
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.