Ghost VS. windows systemgendannelse

  • Hej folkens
    Jeg håber på der er nogle kloge hoveder der ved hvad forskellen på at Ghoste og at benytte windows systemgendannelse er? (Hvis der er en forskel)
    Gerne dokumenterede forskelle:)


    På forhånd tak for hjælpen:)


    Venligst

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • De to funktioner er meget forskellige men her er en kort og hurtig gennemgang.


    Ghost : du tager et fuld "billede" af alt på din hdd og gemmer det på en DVD, eller andet medie. Dette er brugbart hvis ens Windows går totalt død og ikke vil starte op. Et minus er dog at alt andet du har gemt siden ghost, bliver slettet.


    System restore : bruges med ved hardware install, som gør at windows selv laver en "ghost" funktion, men kun af de filer der bliver ændret ved ens hardware install. Dette er super fed funktion hvis man tester en masse ny hardware og skal kunne gå tilbage til ens udgangs punkt. Denne funktion slettet ikke noget på ens system. Denne funktion kan også nogle gange redde en fra et totalt system crash, men hvis den ikke virker så må man finde sin ghost DVD frem og give windows et nakke skud :)


    håber at det er til at forstå.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Takker meget klart :D


    Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål: Hvis man skal lave en "automatisk" ghostgendannelse, via at koble op til en server, kender du så noget godt software til jobbet?


    Takker:)

    Jeg ved ikke hvad 3. verdenskrig vil blive kæmpet med,
    men 4. til blive kæmpet med pinde og sten


    - Albert Einstein -

  • det er ikke noget jeg har kigget meget på, men fandt da noget her som måske kan bruges
    http://www.linuxquestions.org/…inux-ghost-server-204119/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2