Hvordan fjerne skrivebeskyttelse?

  • Jeg havde lidt samme problem her i sidste uge, med en masse opdaterings mapper på min externe hdd som var blevet oprettet af et antivirus program på en tidligere windows installation.
    Dem kunne jeg heller ikke slette eller noget som helst overhovedet, der var intet at gøre.


    Min løsning blev ( som klart ikke er den nemmeste, hvis man ikke har en i nærheden ) at slutte disken til en linux pc. Derfra (det var Ubuntu) kunne man slette (og sikkert og i dit tilfælde flytte) alle de mapper som voldte problemer.


    Prøv det hvis du har en linus pc i nærheden.
    Ellers prøv at boote op på en live cd som BartPE eller UBCD og fjern det derfra.

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Din brugerprofil har ikke adgang til folderen, tilføj brugeren eller overtag ejerskab i NTFS rettigheder så er der hul igennem.


    Men husk, M$ har fjernet din brugeradgang for en grund! Slet kun hvis du er sikker på hvad du gør.
    Data i den folder skal formodentligt bruges i forbindelse med en evt. rollback

  • Quote


    KasperB:
    Tak for det ;o) Nu er det ændret, og jeg kunne flytte billederne tilbage på plads.
    I førte omgang kunne jeg ikke se fanebladet "Sikkerhed", men efter lidt læsning, fik jeg det frem.


    Ja du skal fjerne flueben i "Brug enkel fildeling" i mappeinstillinger...


    DT