Opstarts problemer

  • Hey, jeg sidder med en bærbar som ikke kan starte op.


    når man starter op skrive den bare:


    PXE-E61 : Media test failure, chech cable
    PXE-MOF: Exiting Broadcom PXE ROM


    Jeg jar søgt lidt på nettet, og det ser ud til det er en hardware fejl om kring HDD, hvilken kunne lyde meget sandsynligt da jeg ikke kan se HDD når vil vælge boot device, eller se den når jeg kan vælge bootrækkefølge.
    Man kan dog godt se den i bios, i den første menu med system oversigt.


    Men som den selv skriver kunne det være en mulighed at tjekke kablingen mellem bundkort, men jeg vil ikke åbne den da der stadig er garenti på den.


    Men jeg ville sådan set bare høre om der skulle være nogen mulighed for at få den op at køre uden at sende den til rep i flere måneder, eller om nogle havde oplevet det før.?
    Skulle jeg have glemt detaljer kan i bare skrive.


    På forhånd tak.

  • Weird....
    Min ven har også samme problem, han fik også den fejl besked lige pludselig.
    Jeg prøvede ellers at gå ind i biosen, men fandt noget mærkeligt. Hans er en Acer bærbar, den kunne ikke finde hdd´en :ohmy:
    Jeg løb tør for idéer da jeg ik kender så meget til bærbar-hardware :(

    Asus P5K ,Intel P35 Bios v.1201 Intel Core 2 Duo Q9300 @ 3000Mhtz 1,50v Corsair 4x1Gb ddr2@ 801 2,20v Liteon LH-20A1H487C 20X 1x OCZ 120Gb primær disk,1x500Gb dat disk XFX HD Radeon 7770 13.6 64bit ati driver, Creative X-fi Xtreme Music, Avira 2014 antivirus psu: Corsair CMPSU-650TXEU, 650Watt 12v52A Windows 7 Ultimate 64bit Antec Nine Hundred kabinet Zalman 9500 LED cpu-køler