GFX problemer. Drivers eller kortet? Oo

  • Hejsa alle folk. :)


    Jeg har haft en (indtil nu) meget fin og stabil computer, i omkring 3 måneder.
    Jeg spiller WoW, som faktisk det eneste spil, og bruger ellers min computer til at surfe på, og høre musik på. Nogle få dage siden, begynte min computer at opføre sig ret underligt; den begyndte nemlig at "freeze up", uden jeg kunne gøre noget.
    Jeg har bemærket at der er et program som nogle gange skal afsluttes, fordi det ikke længere svarer (noget som skulle styre mine RAM i Vista. Oo).
    Men efter den fryser fast, så kan jeg stadig hører ting som forgår i WoW, såsom folk som løber fordi, griner, laver ting, w/e, og jeg kan stadig bevæge mig. Det er bare billedet som fryser fast.
    Når det sker, så kan jeg hverken Alt+Tab, Ctrl+Alt+Del, Alt+F4 eller noget, men kun rebootes.
    Jeg har prøvet at kører i Window Mode, opengl mode w/e, men lortet opfører sig bare endnu mere mærkeligt.
    Jeg så at den sagde "Skærmdriveren stoppede med at fungere, men fejlen er rettet, og systemet er genopretter" (sådan ca.), så jeg tænkte der var sket en fejl med mine drivers.
    Jeg slettede mine nuværende drivers, genstartede, installerede den nyeste driver fra nVidia's egen hjemmeside, og genstartede igen, i troen om at lortet ville fungere; men nej. :(
    Nu har jeg fundet en nødløsning, ved at lade Windows installere nogle drivers selv, men det får min computer til at lagge en del mere, og jeg har mistet evnen til at Alt+Tab (hvis jeg gør det, så fryser den som før).


    Jeg kører med Windows Vista Home Basic (lovligt selvfølgelig) og følgende hardware:


    (CPU) - AMD Sempron Processor 3400+ 1.79Ghz
    (RAM) - 4Gb Kingston PC2-5300 Ram (4 blocks of 1Gb) (KVR667D2N5/1G - for de tekniske. :P)
    (GFX) - nVidia GeForce 7600 GS 512Mb DDR2 Ram
    (MoBo) - ASRock ALiveNF7G-HDReady


    Intet er overclocked!


    Det var de vigtige oplysninger jeg kunne komme på.


    Som sagt har jeg kørt med dette system i 3 måneder ca., uden at opleve en eneste fejl som denne.
    Jeg har ikke ændret på noget mærkværdigt, i det seneste stykke tid før det begyndte.


    Jeg læste på nettet, at jeg åbenbart ikke er den eneste med dette problem. nVidia's egne forums har spørgsmål til dette problem også, men ingen nVidia admins har besvaret indlægget - kun folk med samme problem har gjort det. :(


    Er det mine drivers, RAM, GFXkort? Hvad er det? :/ Jeg kunne virkelig godt trænge til noget professionel hjælp her.


    Well, jeg håber at der er nogle venlige og hjælpsomme sjæle derude, som har fået læst sig igennem min roman, og sidder med et muligt svar/trick, som evt. kunne hjælpe mig. :)


    Med Venlig Hilsen,
    Daniel Nordik