Grand Avenue

  • Har lige været ude og købe Grand Avenue's album...


    Og havde så tænkt mig at rippe det som WMA i media player, så jeg kunne høre det på min MP3 afspiller... Men der er beskyttelse på, så det eneste der kan afspille den er det lille program der ligger på cd'en. Er der nogen der ved hvordan keg evt. kunne rippe den, så jeg kan høre den på min MP3 afspiller?

  • Quote

    Originally posted by ST:o(L1
    har du prøvet at holde shift nede når du sætter skiven i ?
    læste på et tidspunkt at det skulle kunne lade sig gøre på den måde, men om det virker det ved jeg ikke.....


    Det den gør når man holder SHIFT nede, er at den afbryder autostart... Og ja... Der var vist noget med at det kunne "bryde" beskyttelsen..

  • En stensikker måde er at have en ordentlig ripper. Exact Audio Copy (EAC) giver normalt bedste kvalitet, men er svært at konfiguere ordentligt.


    Selv bruger jeg FreeRip, du kan rippe to *.wav, *.mp3 og *.ogg. Bagefter kan du evt. benytte et andet program til at konvertere til *.wma. Men kan nu bedst lide mp3 og ogg;)

  • Kender ikke lige de rippe programmer der... Men kunne da prøve nogle af dem... jeg har prøvet med nero. Men kan sku ikke finde ud af at rippe med det. Så du må gerne lige skrive hvordan jeg gør hvis du gider.. Det med shift har jeg ikke prøvet, men det prøver jeg da lige :)


    Takker for svarene

  • Hmm. det kunne heller ikke.... Både det og nero viser også numrene som data tracks. Og derfor siger cdex at der ikke er valgt nogle numre. og nero ripper det som en image file

  • Nu har jeg fundet ud af det...


    Det fordi de der cd'er med beskyttelse spørg om man vil installere noget for at kunne aflytte dem på commen når man sætter dem i. Svare man ja det til kan man kun høre dne i det lorte program der med. men siger man bare annullere kan man sagtens både rippe og høre med andre programmer... kom i tanke om det fordi carpark north også er beskyttet. og der svarede jeg nemli annulere på min stationere, men her på min bærbare med grand avenue svarede jeg ja...



    Så det sku herre fusk