DVD-copy

  • Jeg vil gerne tage nogen sikkerhedscopy. af nogen af mine dvd film, men de fylder jo meget mere end der kan være på en "alm" skive, det er noget med at de laver nogen "huller" i filmen så den ikke kan blive copy, men hvordan sletter man disse "huller"

  • Quote

    Originally posted by cypweb
    Jeg vil gerne tage nogen sikkerhedscopy. af nogen af mine dvd film, men de fylder jo meget mere end der kan være på en "alm" skive, det er noget med at de laver nogen "huller" i filmen så den ikke kan blive copy, men hvordan sletter man disse "huller"


    Huller????????????
    Den har jeg ikke hørt før.
    Nej en film fylder så megt , skiven er dual layer.
    Dem du køber til at brænde selv er enkelt layer.
    Du skal bruge DvdShrink 3.0 beta og Clonedvd eller Nero.



    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by cypweb
    Jeg vil gerne tage nogen sikkerhedscopy. af nogen af mine dvd film, men de fylder jo meget mere end der kan være på en "alm" skive, det er noget med at de laver nogen "huller" i filmen så den ikke kan blive copy, men hvordan sletter man disse "huller"


    Jep som sagt fylder en film-DVD mere end hvad man kan brænde. Rent faktisk er der to sider på DVD'en og hver side har hver to LAG.... så alt ialt kan der ligger omkring 18GB på en industriel DVD skive..... dog bliver der somregel ikke brugt meget mere end det halve.


    Filmen skal bare skrumpes, som det er blevet fortalt. Det atger lidt tid, men sådan er det bare!

  • Heh hvordan er det lige du vil tage en sikkerhedskopi af en DVD film... Så vidt jeg ved er de næsten allesammen kopi beskyttet og må derfor ikke kopieres heller ikke sikkerhedskopiers...

    P4 2.6 (200FSB), 1024Mb RAM, Giga-Byte 8IK1100, 160Gb Samsung P80, 80Gb Seagate, 60Gb Maxtor, 30Gb Maxtor, 5x Quantum Atlas 74Gb 10K SCSI SCA, 36Gb HP 10K SCSI SCA, 2x Quantum 36Gb 10K SCSI SCA, 2x 146Gb Hitachi 10K SCSI SCA, Externt 10 Bays SCA Rack Kab, Externt 4 Bays IDE / FireWire Kab, Adaptec 2940U2W, Adaptec 29160N, IBM ServeRAID 4H SCSI RAID 4 Kanals U160, Externt 8 Bays 50-pins SCSI Rack Kab, Eye 910 Tower, Quantum SuperDLT 110/220Gb Streamer, Radeon 9600 Pro 128Mb, 21" Dell CRT


    Oprydnings Salg Siden Bliver såvidt muligt holdt up to date med nye ting osv efterhånden som der kommer nyt.
    http://www.sluttygirl.dk

  • Quote

    Originally posted by ftw414
    Heh hvordan er det lige du vil tage en sikkerhedskopi af en DVD film... Så vidt jeg ved er de næsten allesammen kopi beskyttet og må derfor ikke kopieres heller ikke sikkerhedskopiers...


    Hvordan vil du se , fysisk , at den er beskyttet????
    Kan du ikke.
    Men " alle " ved det.
    Og du må gerne kopiere dine egne uden at omgås kopisikring.
    Og bruger du Dvdshrink så omgås du ikke , du laver bare dvd så den ikke fylder så meget.
    At den samtidig ignorer kopisikring , er jo kun en fordel , for nogle.
    Så når alt kommer til alt , er det kun ordkløveri , he he.
    Og min holdning er , hvad jeg bruger mine DYRE indkøbte dvd og musikcd rager ingen , bare jeg ikke sælger og bortgiver , hvilket jeg IKKE gør.
    Du må heller ikke tage dine vinylplader og lægge dem på en cd , hvis du samtidig laver dem digital.
    Det gør jeg , det er mine og jeg vil have dem på en cd.
    Gider sgu ikke tage min pladespiller frem hver gang og skifte singleplader til dommedag.
    Men jeg bortgiver og sælger IKKE.
    Jeg kan sgu godt forstå at de vil det handel til livs , læste om en der både var på bistand og lave sort arbelde , samtidig med at han solgte pirat musik/film , han skulle knaldes efter min mening.



    The_Unforgiven

  • Forstår skam udemærket din holdning har det skam på samme måde...

    P4 2.6 (200FSB), 1024Mb RAM, Giga-Byte 8IK1100, 160Gb Samsung P80, 80Gb Seagate, 60Gb Maxtor, 30Gb Maxtor, 5x Quantum Atlas 74Gb 10K SCSI SCA, 36Gb HP 10K SCSI SCA, 2x Quantum 36Gb 10K SCSI SCA, 2x 146Gb Hitachi 10K SCSI SCA, Externt 10 Bays SCA Rack Kab, Externt 4 Bays IDE / FireWire Kab, Adaptec 2940U2W, Adaptec 29160N, IBM ServeRAID 4H SCSI RAID 4 Kanals U160, Externt 8 Bays 50-pins SCSI Rack Kab, Eye 910 Tower, Quantum SuperDLT 110/220Gb Streamer, Radeon 9600 Pro 128Mb, 21" Dell CRT


    Oprydnings Salg Siden Bliver såvidt muligt holdt up to date med nye ting osv efterhånden som der kommer nyt.
    http://www.sluttygirl.dk

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips
    har lige et sprøgsmål hvad skal man gøre vis cd brænderen lige syns den skal skubbe cdén ud konstant når man sætter dvd skiven i ?


    Øhhhhh fordi den ikke kan læse dvd skiver?????



    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Øhhhhh fordi den ikke kan læse dvd skiver?????


    Øhhhh du har sku ret :D EJ vis man skal tage en såkaldt "sikkerhedskobi" af en af sine film bliver det så ikke mega svært at gøre med en dvd afspiller ?(

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips


    Øhhhh du har sku ret :D EJ vis man skal tage en såkaldt "sikkerhedskobi" af en af sine film bliver det så ikke mega svært at gøre med en dvd afspiller ?(


    Snakker du om en til tv???
    Så skal den være Macrovision free.
    Så kan du op tage over på en dvd optager eller video.
    Hvis du mener en dvd afspiller/drev til pc , så skal du ikke nødvendigvis bruge en brænder et alm dvd drev kan også bruges.
    Men du kan ikke brænde den , kun "rippe" den over på pc.
    Du skal så bruge eks PowerDVD til at afspille den.




    The_Unforgiven

  • Quote

    Men du kan ikke brænde den , kun "rippe" den over på pc


    Jep man kan nemlig ikke brænde den uden en dvd brænder men man kan ripper den ned på ens pc men kan man det med en dvd afspiller ?( for jeg kan ikke med min brænder for den vil helst spytte den ud jeg bliver nød til at lime den fast :D

  • hejsa!


    hvis du vil lave en nøjagtig kopi af dine DVD'er er to af de absolut bedste progz helt klart Dvd Decrypter og Instant Copy 7 eller 8...
    Dvd Decrypter identificerer selv de VTS filer der skal rippes fra DVD'en og du trykker bare på start...
    instant copy bruger du til at lave VTS-filer om så de kan brændes...i Instant Copy kan du enten vælge at gemme på din HD eller sætte den til at brænde direkte når det er færdig med at konvertere filmen...hvis du vælger at gemme på din HD skal du yderligere bruge et meget lille program der hedder Pdi2Iso (søg på google.com) det samler de 3-6 Pdi-filer som Instant Copy har lavet og laver dem om til et Iso-image som du kan brænde i Nero.


    alt afhængig af din maskine kan det hele gøres på 1½ times tid.


    de nyeste versioner af programmerne er lavet meget brugervenlige så du burde ikke få problemer med at brænde dem...ellers er du velkommen til at kontakte mig på Icq så skal jeg med glæde hjælpe dig!



    håber det hele kan bruges til noget.


    Ac

  • Mange tak skal du have ac. Jeg har været ved at prøve at bruge nogle programmer, men de fleste af dem syntes jeg var meget indviklet. Jeg vil meget gerne skrive til dig over icq hvis det ikke rigtig vil virke: hvor finder jeg dit icq nr?