Drivere til Ubuntu 8.04 Desktop

  • jeg kom til at tænke på om jeg ik ska bruge nogle drivere når jeg vil prøve Ubuntu 8.04 Desktop Version her senere idag.


    hvis ja, hvor ska jeg downloade dem?


    jeg har det her i min comp.


    Intel Core 2 Duo E8200 @ 3,6ghz
    Gigabyte GA-P35-DS3
    Kingston 2x1gb PC2-8500 ram
    Albatron 8800GT-512X


    så der er jo bundkortet og gfx hvor ka de drivere hentes evt?

  • Det ordnes automatisk. Har haft Ubuntu på flere maskiner og endnu ikke haft behov for at hente drivers.


    Ps. skriv endelig hvis du har spørgsmål angående Ubuntu når du engang kommer igang :D

  • hvad med usb harddiske virker det os i ubuntu og hvordan kommer jeg på msn?


    alså ik med pidget el. hva det hedder. og så glemte da helt teamspeak ;)

  • USB harddiske er bare plug&play, bare sæt den i og den funger. NTFS køre også perfekt.
    MSN er kun en protocol som du tilslutter dig fx. via Windows Live Messenger. I Ubuntu er Pidgin standard og benytter den selv til at tilslutte mig MSN.
    Prøvet et alternativt program der hedder Kopete, er mere advanceret men jeg har selv haft problemmer med at overførelsen blev afbrudt. Hvis du vil give det et shot, så gå ind i din terminal og skriv:
    sudo aptitude install kopete


    Så hente din OS de filer der skal bruges for installationen og installere dem, automatisk,
    På samme måde installere du teamspeak:
    sudo aptitude install teamspeak-client


    For senere brug, så kan du i din konsol søge efter program med sætningen:
    aptitude search det-du-søger


    fx.
    aptitude search teamspeak


    Dette giver resultatet:
    p teamspeak-client - VoIP chat for online gaming
    p teamspeak-server - VoIP chat for online gaming (server)


    og herved er navnet teamspeak-client, og så er det piece of cake at installere programmet.
    Hvis du ikke kan finde det du søger, så kan du prøve denne kommando:
    apt-cache search det-du-søger


    Tager mere med i sin søgning.


    Håber det gav lidt info :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nirva
    Jeg køre ren Linux og jeg skal sku aldrig tilbage til windows. Fungere så meget bedre efter de erfaring jeg har draget mig.


    Okay, kunne være man skal overveje at skifte

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Er selvfølgelig en indlærningskurve, men nettet er spækket med så mange tips, Ubuntu's forum er virkelig dejligt, ja, der er meget hjælp at hente hvis der kommer probs.
    Ellers er i velkommen til at skrive til mig :) er ikke Linux geek, men har da ok styr på det grundlæggende og nødvendige :D

  • Det med scanner og printer er mere producentens fejl, ikke alle yder lige god understøttelse af Linux.


    Har selv haft lidt probs med net bank, men handler bare om en ordentlig java installation og disable adblock plus for mig.

  • ved du hvordan jeg får "Totem" til at afspille mkv filer bla? el. hvordan jeg ka få Media Player Classic?


    har indstalleret ubuntu og ja det virker sku bare :) det virker bare ik med CTRL+ALT for at lave | og @ der ska jeg bruge ALT GR :(


    men oki, det ka jeg da godt overleve, men kunne være nice at få lavet om igen, til det jeg er vand til :)

  • Bruger ikke Totem, fortrækker at bruge smplayer


    sudo aptitude install smplayer


    smplayer er en front/interface på linux's stærke video afspillet, mplayer. Jeg synes dog Mplayer er uoverskuelig og besværlig at benytte hvor den med smplayer er mere overskuelig og lige til.


    Men ellers kan du prøve


    sudo aptitude install libmatroska0


  • den ber om password i terminalen og det ka jeg slet ik skrive, hvordan gør jeg det Nirva???


    alså


    [sudo] password for puma99dk:

  • Samme password som du oprettede da du installerede Ubuntu.


    En af grundende til at Linux er langt mere sikkert end Windows er at ingen har root/administator rettigheder uden brug af password. Fx. det at installere noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nirva
    Samme password som du oprettede da du installerede Ubuntu.


    En af grundende til at Linux er langt mere sikkert end Windows er at ingen har root/administator rettigheder uden brug af password. Fx. det at installere noget.


    jeg ka slet ik skrive noget bagefter el. paste det ind, hva gør jeg?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Nirva
    Hehe, er fordi den skjuler dit pass. Bare skriv dit pass når den beder om det og tryk enter.


    hehe ja det fandt jeg ud af, og det virkede ik over ved numpad :)


    men du er blevet tilføjet på msn Nirva :roller: