Fraps, hvor god skal computeren være?

  • Hej allesammen.


    Jeg sidder og har spillet wow i ja, mange år snart, og kunne godt tænke mig at lave en lille film.
    Jeg kører med FRAPS som jeg købte for ca 1 år siden, men jeg har bøvlet sådan med det, min FPS i wow ligger normalt på 60-70, men når jeg sætter FRAPS igang går den helt ned på 14-15.


    Siden jeg ikke har verdens vildeste maskine ville jeg høre om nogle af jer kender nogle PC krav for at optage i WoW?


    Da jeg alligevel planlægger at opgrade lidt på støvbunken (PC'en) kunne det være superb hvis i kunne komme med lidt mere specifikke kommentarer end "Din computer skal være super duper!!" ^^


    Mvh.
    Ace91dk

  • well der er jo en del ting der kan optimere den slags...dels mindst 2 kerner på cpuen...gerne 4, da der både optages billed og lyd, køres spil og komprimeres lyd og billed.....


    dernæst en masse ram..mindst 2 gb


    og så næsten lige så vigtigt som multicore cpu: harddiske....de skal have god fart, og gerne et par i raid0, der ikke ligger sammen med hverken spillet eller operativsystemet for optimal udnyttelse.....medmin gamle E6600 på 3.2 ghz og 2 gb ram + raid0 til det, kunne jeg holde ca 45 fps og optage på samme tid i en opløsning på 1280*1024.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.