Vista 64bit vs X-Fi Xtreme Gamer.

  • Hejsa !


    Jeg har lige købt Vista Ultimate 64-bit, og har ikke haft andet end problemer med lyden. Jeg har en konstant skrattet eller intet overhovedet. Alle drivers er selvfølgelig opdateret. Jeg kører et 5.1 creative surround sound system, og har prøvet alle indstillinger 2/2, 4/4 og 5.1, men det er det samme, konstant skatten eller intet.
    Jeg har sågar afinstalleret ALLE drivers inklusiv hardwaren og så ladet Vista selv finde nogle drivers, men intet virker.


    - jeg oplever en del problemer med installering of afinstallering af lyd drivers :(


    Har hårdt brug for hjælp!


    På forhånd mange tak,
    Ravesh.

  • og du har hentet den nyeste driver fra Creatives hjemme side.. det hjælper.. især med vista..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Ja, autoupdate har hentet de nyeste drivers, jeg har endda prøvet beta driveren.
    Men jeg har fundet ud af, at lyden virker fint nok i spil, men ude på desktoppen, der vil den bare ikke virke. :(

  • Underligt, jeg har lige købt det omtalte lydkort, smed det i og installerede driverne og det virker bare perfekt i vista ultimate 64bit

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg har et ASUS M2NPV-VM motherboard. er dette måske et af de bundkort der ikke virker optimalt med X-Fi Xtreme serien ?


    Jeg kører et Dual Boot system mellem Vista Ultimate 64 og XP Pro, men jeg har absolut ingen problemer med lydkortet under XP.

  • Jeg har et Asus P5B VM DO bundkort og sætter jeg et X-Fi Platinium lydkort i, er der sort skærm. Sætter jeg det i min anden pc med en Asus P5K Pro bundkort, kører det fint. Er fejlen mon osse latency tærskel?

  • Jeg ved godt det er en gammel tråd, men er der nogen kloge hoveder der har forstand på ovenstående problem? Nu driller onboardlyden på Asus P5B VM DO ( Det er ikke alt hvad jeg optager som der er lyd på ) og overvejer at købe et lydkort men tør ikke rigtigt hvis bundkortet ikke kan køre med det...