hvorfor skriver den det her?

  • Fordi du ingen COM2-port har.


    Prøvet at køre spillet igennem dos box ?

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Fordi du ingen COM2-port har.


    Prøvet at køre spillet igennem dos box ?


    Hvad er en COM2 port? og hvad er en Dos box? det virker på helt normalt på min stationære

  • En COM-port er en gammeldags seriel-port. Og dosbox er et program som kan afvikle gamle dos spil.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    så vidt jeg ved er Settlers serien ikke et dos sspil, men en windows spil. Skal jeg stadig bruge DosBox?


    hvis det er den gamle Settlers 2 du vil game ska du ha fat i ME for at køre den 100% ellers er DosBox den eneste udvej ellers køb "The Settlers II - 10th Anniversary" det er os 2eren bare i en nyere og flottere udgave :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    hvis det er den gamle Settlers 2 du vil game ska du ha fat i ME for at køre den 100% ellers er DosBox den eneste udvej ellers køb "The Settlers II - 10th Anniversary" det er os 2eren bare i en nyere og flottere udgave :)


    hvorfor virker det så på den stationære computer? med samme xp som på min bærbar

  • Fandt ud af det,


    inde på http://settlers2.merri.net/?page=tips_and_tricks står følgende:


    It is actually possible to run Settlers II under Windows XP. There are some issues however.


    * In Home version of Windows XP you probably get a warning about COM2 port. Just press Ignore and the game starts.
    * Sometimes the game doesn't start on first try when you get the COM2 warning. Close the console window and try again.
    * Most modern soundcards are able to emulate the original SoundBlaster. Set "Creative Labs Sound Blaster or 100% compatible" for digital audio and you should hear sound.
    * MIDI appears to work by using "General MIDI (Roland MPU-401 interface or 100% compatible)" on modern soundcards.
    * You can't play two player game on Windows XP as XP prevents the direct use of serial ports. DOSBox allows to skip this issue.


    Settlers II does not run under Windows 2000 and NT afaik.


    der er flere gode ting og sager på adressen, inklusive hvordan man fikser det med dosbox osv.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200