connect af pc til tv skærm

  • Jeg vil høre om der er nogen der kan svare på hvad jeg mangler for et program for at kunne se noget på min tv skærm når jeg connecter min pc til tv skærmen. Lyden kommer igennem men skærmen er sort.

  • Du behøver ikke Hdmi udgang i dit graffikkort eller HDMI indgang på tvet..


    Du skal bare have et graffikkort md TV-out og så ellers et stik der passer til dit scart stik i tv'et.. med mindre du har super video stik i dit tv.. kabler og lign kan man få i bilka for 100kr hvor man både for et tv out kabel på 10 meter sammen med et stik til ens scart stik i tv'et.. når det er gjort eller hvis du har det i forvejen åbner du bare egenskaber på skrivebordet og finder indstillinger.. der kan du vælge at du vil have flere skærme, der skulle gerne være en boks med forlæng mit skrivebord til min andne skærm eller noget..

  • Dit grafikkort har højst sandsynligt dvi udgang...


    Dit tv, hvis det er en fladskærm, har hdmi indgang og muligvis en vga indgang...


    I så fald kan du købe et dvi->hdmi kabel, eller sætte et dvi/Vga adaptor på dvi stikket på dit grafikkort, og så føre et vga kabel til tv'et.



    Er det et alm. billedrørs tv du har, så er det bedst hvis dit gfx har s-video udgang.



    Når du har tilsluttet kablet mellem gfx og tv, går du bare ind i avancerede indstillinger for gfx, og vælger f.eks. at tv'et skal være primær skærm...


    det var det ;O)