Windows jobliste

  • Min PC er begyndt at blive laaaangsom. og under Windows jobliste er der noget der hedder SVHOST.EXE Hvor CPU ligger på 75 - 94%. Hvad er det? Og lugter det af geninstallation af Windows??
    Håber at i kan hjælpe... ;)

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

  • Bruger jo XP... Der står jo kun om Windows 2000, eller har jeg overset noget?

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

  • He he, SORRY min fejl. Det er da SVCHOST.EXE ...

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

  • Svchost.exe er en "Service host process". Egentlig en værts-process for alle andre services der kører fra DLL-filer. (Dynamic Link Libraries)


    Ergo ikke noget du skal prøve at dræbe sådan uden videre.


    Problemet er bare, at nogle programmer og (worms) kan "infecte" denne process og dermed gøre at din cpu banker afsted med 100 i timen.


    Enten kan du geninstallere eller også kan du starte med at prøve at tage et grundigt tjek på om du kunne ha virus på maskinen ;)

  • "Desværre" ingen virus, så det betyder vel en omgang Format:C.... Men det er efterhånden også længe siden, så det skader vel ikke. For ja, selv når den "står" på skrivebordet har SVCHOST.EXE ret så travlt ;-(

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

  • Quote

    Originally posted by DjCuz
    "Desværre" ingen virus, så det betyder vel en omgang Format:C.... Men det er efterhånden også længe siden, så det skader vel ikke. For ja, selv når den "står" på skrivebordet har SVCHOST.EXE ret så travlt ;-(


    hmm... min lillebrors computer lavet det også på et tidspunkt, og da jeg ikke gad at fedte rundt med alle de programmer osv han havde installeret gav jeg den også en format c: :D

  • Quote

    Originally posted by DjCuz
    "Desværre" ingen virus, så det betyder vel en omgang Format:C.... Men det er efterhånden også længe siden, så det skader vel ikke. For ja, selv når den "står" på skrivebordet har SVCHOST.EXE ret så travlt ;-(


    Har du Messenger, ICQ el. lign. skidt der ligger og kører i baggrunden ?( Eller har du noget automatisk opdaterings et el. andet som også ligger i baggrunden ?( For det er nemlig noget der suger krafter. Med min XP Home så har jeg pt. et cpu-forbrug fra 1-3% og jeg har iikke noget af det ovenstående kørende. Så - måske ?(?(

  • Quote

    Originally posted by bentzin


    Har du Messenger, ICQ el. lign. skidt der ligger og kører i baggrunden ?( Eller har du noget automatisk opdaterings et el. andet som også ligger i baggrunden ?( For det er nemlig noget der suger krafter. Med min XP Home så har jeg pt. et cpu-forbrug fra 1-3% og jeg har iikke noget af det ovenstående kørende. Så - måske ?(?(


    Præcis - men ofte plejer det at være lidt mere skumle programmer end MSN der laver sådan noget skidt ;) *G*

  • Quote

    Originally posted by miniebbe
    Hvad skal den der svchost.exe ca ligge på i hukommelsesforbrug i standard? Min ligger på 18-20mb...for meget??


    Lyder helt fint ;)


    Når der er noget galt er du ikke i tvivl - så står din cpu og banker afsted med 100 % hele tiden

  • Kig i Start > Kør > Msconfig > startup


    Er der en her der hedder SVChost e har du højest sandsyneligt en virus.


    Det samme gælder hvis du vælger services og disabler microsoft services. Ligger der en svchost, har du højest sandsyneligt en virus

  • Under services er der kun, når jeg fravælger microsofthalløj, 2 ATI ting.


    1. ATI Hotkey Poller (kører)


    2. ATI Smart (stoppet)


    ...og ingen SVCHOST E


    (FORMAT C:) :(

    * Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
    * Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
    * Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *