Kunde database med officepakken

  • Hej :)


    Jeg er blevet sat på et lille projekt hvor jeg skal lave en kunde database.


    De ting som skal kunne lade sig gøre:


    Sende mails rundt til specifikke kunder. (Dvs. vi skal kunne sende en specifik mail rundt til 30 af vores kunder der befinder sig i DK)


    Klassificere kunder efter behov (Skal kunne vælge om vores kunder er spanske/danske eller søger efter en speciel ting)


    Kunne se hvad vi tideligere har talt/sendt til ham (Notater der er blevet oprettet eller emails, en funktion som outlook har allerede)


    Oprette kontakter enkeltvis (Da vores kunder vil have varierende præferencer)



    Mit første spørgsmål er:
    Hvilket program skal dette gøres i?
    Jeg har prøvet at lægge noget ind med Outlook, leget lidt med forms, som faktisk har virket ganske fint. Dog syntes jeg der mangler nogle funktioner. Såsom at kunnne sende mailen rundt til specifikke kunder.
    Access kender jeg ikke så meget til, er det muligt at bruge dette program?


    Spørgsmål 2:
    Hvordan gør jeg det, nogen som har nogle gode råd? :)



    Jeg har hele office 2007 pakken til rådighed og jeg har også anskaffet mig et par office lærebøger. Har kikket dem igennem, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde svar på mine spørgsmål.


    Er der nogen derude der kan hjælpe eller evt. guide mig til et forum som er mere "office" baseret ;)

    Phenom II X2-555BE -> X4-955BE @ 3.8Ghz - Asus M4A79XTD - 2x2GB Kingston PC1600 - Radeon 5770


    OGame lagger ikke længere.... wohoo

  • Jeg kender heller ikke meget til Access, men jeg ved den har en indbygget guide. Måske kan du prøve dig frem ved hjælp af den? Eller evt. kan du tilmelde dig et kursus.


    Umiddelbart vil jeg nemlig tro at Access kan klare tricket, da det jo netop er et database-program med næsten uanede muligheder.