Internet overvågning

  • Hej,


    Er det muligt at overvåge hvad Internettet bruges til, hvis man fx har et hjemmenetværk, hvor der er tilkoblet 5 computere? Altså om det er muligt at specifikt at se alt internettrafik fra hvilken som helst computer?

  • Programmet Wireshark kan det du efterspørger. Men det kræver en del tid at sætte ordentligt op, og efterfølgende skal dataene analyseres.

    Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
    Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
    Playstation 3
    Samsung Galaxy SII

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    NetLimiter kan også. Og det har super nem opsætning. :9xo


    Du kan ikke se hvad de øvrige computere laver på netværket med netlimiter.


    Bruger selv OPENXTRA (ntop) men det kan man så kun bruge hvis router understøtter det. Dog kan jeg kun se data mens min computer kører, dvs. loggen bliver ryddet hver gang jeg slukket min pc.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Nu bliver jeg nysgerrig :)


    Hvad er det for en feature ens router skal have for at man kan overvåge alt trafik fra ens egen pc?

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • ntop som jeg benytter sig af, kræver RFlow.


    Man installerer programmet, forwarder RFlow-data til en bestemt pc, som man så kan se al info om netværkstrafik på. Dvs. jeg kan se hvad de øvrige brugere på netværket bruger af trafik og hvilken type (kan dog være en smule misvisende).


    Bruger selv en Linksys WRT54GL, som jeg langt om længe har fået smidt DD-WRT på. Jeg tvivler på en std. WRT54GL kan dette.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m