EB's børnelokker huntdown

  • Som det nok er gået op for de fleste har ekstrabladet startet en børnelokker huntdown. Et projekt de startede for ca 1½ siden da de oprettede en arto profil, med henblik på at afsløre de gamle pervers stoddere der spadserer rundt i dagens Danmark.


    Mandag: Politichef ville kæle med 13-årig


    Tirsdag: Soldat til jomfrusex i uniform


    Onsdag: 72-årig ville bolle med 13-årig pige


    and more to come :boxed:


    Jeg synes det er ufatteligt klamt. Ordet klamt dækker ikke min opfattelse af dette "fænomen", kan ikke komme på et ord der gør. Disse folk er jo totalt blæst.


    Jeg synes dog at de første to sager ligger på et skræplan med for få håndgribelige beviser.


    I politichefens tilfælde presser han på for at møde hende, men hvad der skal foregå fremgår aldrig 100% tydeligt af deres chat. De ord der bliver brugt om hvad der skal ske når de mødes er "snakke, kæle og kramme", disse ord kan gradbøjes i flere retninger, nogle slemme, andre ikke. Desuden er chatten heller ikke proppet med seksuelle seancer.


    I soldatens tilfælde har chatten ganske vidst været klam, idet der til tider var snak om hvordan sex kan foregå. Men heller ikke her er jeg helt tryk ved det bevis materiale ekstrabladet står med. Klart klart, det er da klamt ad helvedes til, men jeg synes det er svært at gennemskue om soldaten faktisk havde til hensigt at knalde den lille pige, (eb's udsagn) eller til hensigt at tjekke om det faktisk var en lille pige han skrev med (hans udsagn).


    Den 72-årige de fremviser i dag kan der dog ikke herske nogen tvivl om *wtb smile der brækker sig*



    Jeg er "glad" for at dagens artikle bygger på et tydligere bevisgrundlag.



    Nogle andre der følger med i denne række af unormale og grænseoverskriden artikler? Hvad siger i til det?

  • Jeg har ikke rigtig fulgt med i ekstrabladets kampagne og gider egentlig heller ikke. Men ja det er da ufatteligt at de kaster sig over så unge personer. Det er squ klamt.


    Men samtidigt er der en anden debat som jeg godt kunne tænke mig blev taget op i samfundet. Og det er at formodede pædofile er dømt på forhånd. De bliver dømt af pressen, lokalsamfundet og resten af DK, og det er der ikke nogle der stiller de store spørgsmål ved. Man skal lige huske på at der i flere tilfælde er personer der er blevet jagtet selv om de var uskyldige og det er squ også smagløst. Specielt når det er pressen der gør det.
    De klapper altid sig selv på skulderen over at de er den lilles forkæmper og retfærdighedens vogter. Og samtidig skider de på grundloven hvis de kan få en god historie ud af det.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har ikke rigtig fulgt med i ekstrabladets kampagne og gider egentlig heller ikke. Men ja det er da ufatteligt at de kaster sig over så unge personer. Det er squ klamt.


    Men samtidigt er der en anden debat som jeg godt kunne tænke mig blev taget op i samfundet. Og det er at formodede pædofile er dømt på forhånd. De bliver dømt af pressen, lokalsamfundet og resten af DK, og det er der ikke nogle der stiller de store spørgsmål ved. Man skal lige huske på at der i flere tilfælde er personer der er blevet jagtet selv om de var uskyldige og det er squ også smagløst. Specielt når det er pressen der gør det.
    De klapper altid sig selv på skulderen over at de er den lilles forkæmper og retfærdighedens vogter. Og samtidig skider de på grundloven hvis de kan få en god historie ud af det.


    Anders


    Præcis, og det er også derfor jeg giver udtryk for at jeg er "glad" for at se at personen i dag, mere åbenlyst, havde intentioner med den lille pige som ville (hvis ikke han allerede havde gjort det før) gøre ham til pædofil.


    Pressen er sq et eller andet sted, ihvertfald ekstrabladet, ligeglade med personens velbefindende så længe de kan spytte aviser ud. Det er også smagsløst ja, men jeg må indrømme at lige netop denne "kampagne" sætter gang i en del diskutioner, og ligeledes fokus på et emne der måske (desværre) er tabu hjemme i privaten, hvor forældre nok bør se lidt bedre efter deres børn.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Jeg har ikke rigtig fulgt med i ekstrabladets kampagne og gider egentlig heller ikke. Men ja det er da ufatteligt at de kaster sig over så unge personer. Det er squ klamt.


    Men samtidigt er der en anden debat som jeg godt kunne tænke mig blev taget op i samfundet. Og det er at formodede pædofile er dømt på forhånd. De bliver dømt af pressen, lokalsamfundet og resten af DK, og det er der ikke nogle der stiller de store spørgsmål ved. Man skal lige huske på at der i flere tilfælde er personer der er blevet jagtet selv om de var uskyldige og det er squ også smagløst. Specielt når det er pressen der gør det.
    De klapper altid sig selv på skulderen over at de er den lilles forkæmper og retfærdighedens vogter. Og samtidig skider de på grundloven hvis de kan få en god historie ud af det.


    Anders


    Jeg er fuldstændig enig. Det er et voldsomt problem vi står med, mht. pædofilanklager som er usande. Og som du selv siger, så gør pressen ikke en kæft for at betone den uskyldiges uskyld. Dog så jeg for noget tid siden en fyr i "Go' aften DK", som netop havde haft dette problem helt inde på livet. Han var selv blevet udsat for en pædofil anklage uden grund. Han blev frifundet og kom i studiet hvor han fik lov til at fortælle sin historie. Det var helt sikkert et opløft for ham, at komme på landsdækkende tv - så alle rygter og mistanker kunne blive manet til jorden. Ellers er det sku noget der kan hænge ved en person hele hans liv. I lokalsamfundet bor nogle af landets største sladrekællinger - og det er sku ikke for sjov. :boxed:


    :9xo

  • Synes nu at politiet skulle stå for en sådan "finkæmning" eller hvad man skal kalde det, på arto osv. For som der bliver sagt, ved de personer hvor bevismateriale for pædofili har været meget uklare, er det tydeligvis ikke fedt for denne person hvis han er uskyldig.


    Men igen, hvad laver en familiefar inde på arto og snakker om at kæle med en 13 årig? Det er efter min mening helt forkert :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Synes nu at politiet skulle stå for en sådan "finkæmning" eller hvad man skal kalde det, på arto osv. For som der bliver sagt, ved de personer hvor bevismateriale for pædofili har været meget uklare, er det tydeligvis ikke fedt for denne person hvis han er uskyldig.


    Men igen, hvad laver en familiefar inde på arto og snakker om at kæle med en 13 årig? Det er efter min mening helt forkert :rolleyes:


    Jep, 100% enig. En sådan situation burde ikke opstå i første omgang, skyldig eller uskyldig i pædofili.

  • Det er simpelthen for ulækkert!
    Sad lige og læste de samtaler den 72 årige og den "13 årige" havde - hold kæft hvor er det bare for langt ude, at et voksent menneske kan opføre sig sådan, og sidde og skrive til sådan en lille pige.

  • Syns næsten det værste er at det ikke er alle, det er bare de mest specielle/slemme.. Men, så ka de lære det og håber de blir dømt for et eller andet! Synd for ham betjente at hans kollegaer ikke mener han vil få straf nok i rets systemet :p

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Det er så sindsygt fryd, og håber deres ansigter offentliggøres nogle gange. er du sindsyg nogle klamme stoddere.

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

  • Uden i øvrigt at blande mig i jeres ellers ganske interessante diskussion...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    I politichefens tilfælde presser han på for at møde hende, men hvad der skal foregå fremgår aldrig 100% tydeligt af deres chat. De ord der bliver brugt om hvad der skal ske når de mødes er "snakke, kæle og kramme", disse ord kan gradbøjes i flere retninger, nogle slemme, andre ikke. Desuden er chatten heller ikke proppet med seksuelle seancer.


    At en fremmed mand forventer at "kramme og kæle" med en 13-årig mener jeg ikke man kan gradbøje på nogen måde der taler til mandens fordel.


    Quote


    I soldatens tilfælde har chatten ganske vidst været klam, idet der til tider var snak om hvordan sex kan foregå. Men heller ikke her er jeg helt tryk ved det bevis materiale ekstrabladet står med. Klart klart, det er da klamt ad helvedes til, men jeg synes det er svært at gennemskue om soldaten faktisk havde til hensigt at knalde den lille pige, (eb's udsagn) eller til hensigt at tjekke om det faktisk var en lille pige han skrev med (hans udsagn).


    Såfremt han er i tvivl om det er en 13-årig han skriver med, så burde han have omløb nok i hovedet til at lade tvivlen komme den evt. 13-årige til gode.
    Ligegyldigt hvad så er det ikke okay at skrive sådan nogle ting til en 13-årig - under nogle omstændigheder.


  • Jamen jeg er da helt enig, man snakker ikke sådan til en 13-årig, jeg synes bare det er ærgeligt EB ikke har haft nogle mere konkrete beviser, for med det de har på politichefen og soldaten tvivler jeg på de to kan få en særlig hård straf.... (ved self ikke om der er beviser som EB ikke har offentliggjort)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Jamen jeg er da helt enig, man snakker ikke sådan til en 13-årig, jeg synes bare det er ærgeligt EB ikke har haft nogle mere konkrete beviser, for med det de har på politichefen og soldaten tvivler jeg på de to kan få en særlig hård straf.... (ved self ikke om der er beviser som EB ikke har offentliggjort)


    Jeg tror nu nok at beviserne er rigelige til at lede til en straf. Om den så er hård nok er der sikkert delte meninger om.
    Men der er sandsynligvis tale om to mennesker hvis liv mere eller mindre er ødelagt nu. Så der vist ingen grund til at bekymre sig om hvorvidt de får deres straf eller ej.


    Men jeg er da enig i at man sagtens kan kritisere EB i denne sag.
    Personligt er jeg ihvertfald ikke ubetinget tryg ved den måde EB har håndteret sagen - deres fis om at de gør det af deres hjertes godhed giver jeg ihvertfald ikke en klap for.
    EB gør det for at sælge aviser - punktum.
    Derfor mener jeg måske også man kunne forestille sig at de kunne have vinklet sagen bedre. For når alt kommer til alt så har de jo researchet historien i over et år - at der først er kommet pædofile henvendelser de sidste par uger er næppe tilfældet. Så EB har sikkert siddet med oplysninger der kunne lede til anklager mod en eller flere pædofile i et godt stykke tid.
    De oplysninger (såfremt de har haft dem) har EB så, sandsynligvis, tilbageholdt med henblik på at sælge flere aviser.


    Så jeg mener egentligt EB´s vinkling er helt forkert - de burde have fokuseret på den historie der er i politiets håndtering af problemet istedet.
    Deres hunger efter slibrige afsløringer leder ikke til noget godt. Bare se på de sms´er der er sendt rundt - sådan noget hører ikke hjemme i en civiliseret retsstat.