[Info fra Teamet] Nu med white- og blacklist

  • Som I måske nok har luret, er der lige sket noget nyt i Køb og Salg. Tidligere har flere brugere efterspurgt en mulighed for at bedømme andre brugere i de handler der laves her på siden, og vi har nu valgt at indføre en sådan funktion - i begyndelsen dog på prøve.


    Hvordan det reelt skal fungere i praktisk, kan I læse meget mere om her, og det er vigtigt, at I læser og følger retningslinierne, da vi ellers risikerer, at det hele ender i et stort kaos, og så vil vi være nødsaget til at fjerne tiltaget igen.


    Som I også kan læse i retningslinierne, så er det stadig jeres ansvar at handlerne forløber på den bedst mulige måde, og den eneste mulighed vi fra teamet har for at hjælpe jer med at løse eventuelle konflikter er ved at fungere som mægler imellem parterne, men det kræver så også, at begge parter er med på at løse konflikten på den bedst mulige måde.

  • Som Burger skriver, er det nye tiltag kun på prøvetid, for at se om det kan blive en succes.


    Hvilket også betyder at vi er åbne over for forslag og konstruktiv kritik fra jer brugere, hvis I har noget. :cheers:


    Det skal dog helst komme her snart inden vi kommer for godt igang, sådan at det ikke laver om i en masse, midt i det hele. Man ja - Bare skyd løs hvis I har noget. ;)

  • Kanon tiltag, et tiltag jeg har ønsket længe :9xo
    Og har da lige smidt et par tråde, så må vi se om de er helt af helvede til eller i stil med hvad i har forestillet jer :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Super initiativ. Glæder mig meget til at se om i kan holde orden i det. :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Får vi også medaljer og pokaler ligesom på qxl.dk ?


    Ikke i første omgang - Nu ser vi lige om vi når så langt.


    Men tak for forslaget anyways, det er slet ikke en dårlig idé, så det kunne da godt tænkes vi indfører noget lign. på et tidspunkt. :)

  • Det er et rigtigt godt initiativ, men har dog et enkelt forslag.


    Som det er nu kommer der hurtigt rigtigt mange tråde om erfaringer med de samme personer. Kunne man ikke istedet for at have en tråd pr handel så have en pr bruger. Således at der ville være en "erfaringer med XXX" hvor alle der handlede med XXX (gode som dårlige erfaringer) skrev.


    På denne vis ville det blive en del lettere at finde erfaringer om en bestemt bruger, istedet for at skulle læse rigtigt mange tråde igennem.


    Men igen - det er et godt tiltag med en mulighed for bedømmelse.


    /ask


  • Tak for forslaget, men jeg tror det på en eller anden måde vil blive temmelig uoverskueligt. Som det er nu ønsker vi at både køber og sælger vurderer hinanden i den samme tråd, så begge får mulighed for at blive vurderet for den samme handel.


    Hvis du ønsker at se en samlet vurdering af en bruger, er det jo så bare at bruge listen hvor det hele bliver samlet. Der vil blive linket til de dårlige handler fra listen, og de gode vil blive talt sammen, så det er jo kun hvis der har været nogle problemer, at det vil være relevant at læse folks oplevelser.

  • Ohh nej... Jeg har altid været imod dette tiltag... Det vil blive et stort rod... Kan allerede se det fra mobildebat.dk
    Synes ikke problemet er så stort her på tweak.dk at der er behov for sådan et system... tværtimod...


    men... man kan jo bare lade være med at bruge den :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Ohh nej... Jeg har altid været imod dette tiltag... Det vil blive et stort rod... Kan allerede se det fra mobildebat.dk
    Synes ikke problemet er så stort her på tweak.dk at der er behov for sådan et system... tværtimod...


    men... man kan jo bare lade være med at bruge den :roller:


    Hvis det bliver et stort rod, så bliver det fjernet igen - længere er den ikke, og det er også meldt ud fra start af. Vi har dog lagt en del tid og tanker i at finde den bedste løsning for en sådan funktion her på Tweak.dk, og vi håber selvfølgelig, at folk vil bruge det med omtanke hvis det er en funktion de ønsker der skal blive.


    Jeg er dog af den opfattelse, at vi skylder de brugere der har savnet et sådan tiltag at give det en chance, og hvis man så ikke ønsker at bruge det, så kan man jo selvfølgelig ganske nemt lade være ;)

  • Kunne det være muligt at lave et eller andet form for * markering fra 1 til 5 som viser gennemsnitsvurdering og dertil antal af gennemførte handler vist som tal under f.eks. bopæl under ens nick og billede??? En slags ministatistik som hurtig giver en overblik. Dette skulle så styres på baggrund af listen som Burger redigerer i. Køberen skulle så ud over udtalsen tildele det antal * velkomne synes om handlen.


    Rafal


    P.S. Håber sq det giver mening :O ;)

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Tak for forslaget, men jeg tror det på en eller anden måde vil blive temmelig uoverskueligt. Som det er nu ønsker vi at både køber og sælger vurderer hinanden i den samme tråd, så begge får mulighed for at blive vurderet for den samme handel.


    For inspiration kan du prøve at se på hvordan det virker på http://www.airsoftzone.dk/community/ (under erfaringer). Self. er der relativt mange posts, dog kun én (to) per bruger og ikke én per handel.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    For inspiration kan du prøve at se på hvordan det virker på http://www.airsoftzone.dk/community/ (under erfaringer). Self. er der relativt mange posts, dog kun én (to) per bruger og ikke én per handel.


    /ask


    Jeg synes personligt det er et dårligere system da man skal til at søge efter én specifik tråd blandt utroligt mange, hver gang man vil bedømme en handel med en anden bruger.


    På Tweak vil det tilmed blive værre da vi har et sted mellem 8-9.000 brugere, og ikke 2.200 som de har på airsoftzone.dk


    Men tak for dit forslag alligevel. :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Super initiativ. Glæder mig meget til at se om i kan holde orden i det. :D


    at holde orden i det er vel også delvist vores ansvar ;)



    synes det er et super fedt tiltag, håber det bliver modtaget godt af alle brugere og at alle forstår at bruge det ordentligt, da det kan skabe rammer om en rigtig nyttig funktion.


    :rules: