Regler for tatoveringer og den danske hær?

  • Skal snart i hæren, som Konstabel elev.


    Men, jeg vil gerne have lavet nogle tatoveringer på underarmene..


    Men hvordan er reglerne for det? Er det forbudt at have fullsleves og lign?



    På forhånd tak.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Da jeg var i millitæret, var der sgu mange med tatoveringer, både op af hele armen, og maven endda! og ryggen - så tror sgu godt du kan :razz:


    Mvh Morten

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sENITY
    Da jeg var i millitæret, var der sgu mange med tatoveringer, både op af hele armen, og maven endda! og ryggen - så tror sgu godt du kan :razz:


    Mvh Morten


    Tænkte lige, i tænker nok jeg ikke er helt gammel nok til det værnepligt endnu, men var der skam i praktik, forresten det fedeste! hvor vi overnattede osv med nogle! :$ Så derfor

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Nazi tegn i panden frabedes tror jeg men ellers tager de alle dum som klog.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe


  • sålænge de er dækket af uniformen er det ok at få dem mens du er rekrut. hvis du vil have nogle som ikke er dækket af uniformen så få dem inden du møder første gang. sådan var reglerne for 10 år siden. jeg ved ikke idag. men de er ikke blevet strammet.
    symboler så som inverteret solkort, russerstjerne, hammer og sejl osv i den dur er heller ikke velanset og kan medføre en afskedigelse.

  • nu kender jeg folk i hæren. og min bror som også er i hæren har da en tush på underarmen som går ned til håndledet.. så der er ikke det store i det med mindre du har det i hele fjæset, men så kan det være de antager det som Camo :P

  • Medmindre du har fået lavet en gul neon tatovering i ansigtet.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg skal bare have lavet lidt på overarm etc.


    Jeg skal ind et år som konstabel elev, håber på at blive professionel soldat et par år :) Men det virker ikke til at det er det store problem :)

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition


  • Nu er jeg rimeligt sikker på at du har fået det korrekte svar her...Men har du evt. overvejet at spørge din kommende arbejdsgiver (hæren) om hvad reglerne er?

  • Ring eller skriv til fvr, de skal nok give dig det rigtige svar ;) Og de har desuden intet at lave :razz: Men så længe der ikke er stødende symboler / udtryk, og de ikke er i ansigtet (såvidt jeg ved er nakken stadig en gråzone) eller på hænderne er der ingen problemer..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Jeg var til session for en måned siden med en tus på højre underarm, der blev ikke sagt et ord om det.


    Det er jo først ulovligt at have en tattovering, hvis det ikke kan dækkes med reglementeret påklædning;


    Quote

    §1. Den, der tatoverer en person under 18 år, straffes med bøde eller hæfte, medmindre højere straf er forskyldt efter den øvrige lovgivning.


    Stk.2 På samme måde straffes den, der tatoverer en person i hoved, på hals eller på hænder. § 2. Loven træder i kraft den 15. juni 1966.


    § 3. Loven gælder ikke for Færøerne og Grønland, men kan ved kgl. anordning sættes i kraft for disse landsdele med de afvigelser, som de særlige færøske og grønlandske forhold tilsiger.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Nazi tegn i panden frabedes tror jeg men ellers tager de alle dum som klog.


    Det har du da hvert fald bevist, hvis du har været derinde - om ikke andet fra de dummes side, for det var da egentlig noget tomhjernet at lukke ud.


    Behøver jeg at uddybe hvorfor, der er over 70% chance for at trække frinummer til sessionen og hvorfor man skal igennem 2 prøver?

  • Android smut nu tilbage ind på hol.dk, og leg mester smart derinde, er ved at være sindsyg træt af dig nu.


    EDIT* Har du ikke en bruger derinde vil du passe fint ind, opret nogle tråde om ulovlige, hemmlige ip'er og nasa, så bliver du forgudet.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Android smut nu tilbage ind på hol.dk, og leg mester smart derinde, er ved at være sindsyg træt af dig nu.


    EDIT* Har du ikke en bruger derinde vil du passe fint ind, opret nogle tråde om ulovlige, hemmlige ip'er og nasa, så bliver du forgudet.


    AAAaaarhrhrhrhhrahahahahahhahah a ha bahbahbhahahahhahaha - alt for morsomt...:D


    Godt lavet..:D :hb: :clap: :9xo

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Android smut nu tilbage ind på hol.dk, og leg mester smart derinde, er ved at være sindsyg træt af dig nu.


    EDIT* Har du ikke en bruger derinde vil du passe fint ind, opret nogle tråde om ulovlige, hemmlige ip'er og nasa, så bliver du forgudet.


    Wauw, flot comeback! :9xo


    Men okay, hvad kan man forvente af en der bruger et mortal kombat logo som avatar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Spunk


    Wauw, flot comeback! :9xo


    Men okay, hvad kan man forvente af en der bruger et mortal kombat logo som avatar.


    Hvad kan man forvente af en der ikke har nogen? :$

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe