Uddannelse .

  • Ah endelig tror jeg måske jeg har fundet ud af hvad jeg vil med mit liv! :clap:
    .. jeg vil være piercer! Synes piercinger er fede, har selv nogle stykker efterhånden, og har altid været fascineret af piercinger og tatoveringer, så hvorfor ikke!


    Men, kan det være rigtigt, at der ikke er nogen "piercer" uddannelse? Har kigget lidt rundt omkring, men synes ikke jeg kan komme frem til nogen steder?

  • Det findes der umiddelbart ingen uddannelsesvej til. Du ansøger bare hos forskellige piercing/tattoo forretninger og så bliver du lært op efter ansættelse.


    Kan ikke forestille mig andet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det findes der umiddelbart ingen uddannelsesvej til. Du ansøger bare hos forskellige piercing/tattoo forretninger og så bliver du lært op efter ansættelse.


    Også lidt det jeg kom frem til!

  • Hvad med at tage en "normal" uddannelse, så du har noget at falde tilbage på, hvis du ikke kan leve af at lave huller i folk ?


    Tror det er ganske få, som rent faktisk lever godt af omtalte arbejde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    Hvad med at tage en "normal" uddannelse, så du har noget at falde tilbage på, hvis du ikke kan leve af at lave huller i folk ?


    Tror det er ganske få, som rent faktisk lever godt af omtalte arbejde.


    Tja, ved da en del, som lever sygt godt på det.
    En "normal" uddannelse, nah .. Gider ikke sidde med snuden i en bog! :) Det ikke mig, og nu havde jeg bare lige lyst til at prøve det her .

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina


    Tja, ved da en del, som lever sygt godt på det.
    En "normal" uddannelse, nah .. Gider ikke sidde med snuden i en bog! :) Det ikke mig, og nu havde jeg bare lige lyst til at prøve det her .


    Ja, korrekt. Du kender én der lever godt af det, men hvad med alle de andre ?
    Mange lever fint udne en uddannelse, men den er rar videre frem i livet. Personligt tror jeg ikke fremtiden bliver nemmere uden uddannelse.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina


    Tja, ved da en del, som lever sygt godt på det.
    En "normal" uddannelse, nah .. Gider ikke sidde med snuden i en bog! :) Det ikke mig, og nu havde jeg bare lige lyst til at prøve det her .



    jeg havde det på samme måde, jeg kan stadig ikke sidde og glo i en bog og høre efter læreren.. jeg skyndte mig bare videre lige efter 9 klasse, hoppede jeg på en IT-supporter uddannelse, hvor der self også var bøger men jeg vidste efter ville jeg kunne få et job jeg ville kunne lide :)
    Jeg tror dog godt jeg kunne finde på at tage kurser nu, men tror næppe jeg tager en videreudannelse medmindre der er mindre "bog relateret" :P
    Learn by doing, not by reading.

  • Jeg anbefaler bestemt også en "normal" uddannelse at falde tilbage på, det behøver jo ikke ligefrem at være så bogligt ;-) , men det er dit valg :-)



    Jeg ved at vi har mindst en piercer man inde på forummet, fed7has er hans nick. Han har sin piercing butik på Vesterbro i KBH (lidt langt fra dig), men du kan lide prøve at smide ham en pm og se hvad han kan fortælle :-)


    Her er link til hans profil: http://www.tweak.dk/forum/profile.php?userid=2015&sid=

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Jeg skrev ikke, for at blive belært om hvad der er klog eller ikke klogt, hvad man skal eller ikke skal.


    Nej, og derfor skrev jeg netop at det var dit valg. Det var bare et venligt godt råd og intet andet, og post'en var jo ik helt irrelevant, men skriv med fed7has han har rimelig godt styr på piercerverdenen.


    :cheers:

  • Arbejde kan man sgu altid få, uddannelse eller ej..
    Jeg falder sgu aldrig tilbage på min gamle sti som skovarbejder.


    -Og jeg er ret enig i det Mikkel siger. Det bare at finde en pircer som søger en lærling.


    Og en pige nederst på denne side:
    http://community.dr.dk/default…=867001&intForumID=300202


    Skriver at hun skal i lære her:
    http://www.piercing.dk/

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Sorry, Rolis, det var heller ikke lige præcis dig jeg mente :)
    Men tak for din hjælp .


    Så må den jo være til mig!
    Jeg/vi prøver at give dig et godt råd, og så føler du dig irettesat. Det var sgu da ikke min mening, men det er en promille, som rent faktisk kan leve at det du omtaler.


    Hvorfor ikke lytte i stedet for at angribe!
    Jeg har i mit daglige virke 16 folk under mig, så jeg kender det også fra en arbejdsgivers synspunkter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carina
    Men, kan det være rigtigt, at der ikke er nogen "piercer" uddannelse? Har kigget lidt rundt omkring, men synes ikke jeg kan komme frem til nogen steder?


    Ja, det er helt rigtigt - åndssvagt men rigtigt!


    Der er bare med at komme ud og høre de forskellige piercere om de mangler en "elev".
    Jeg kan så forestille mig at læretiden vil være ulønnet og det er helt sikkert ikke garanteret at man kan få arbejde bagefter.
    Så det er værd at tage med i dine overvejelser om du overhovedet har råd til at rende rundt og lave forefaldende arbejde gratis i et års tid eller hvor lang sådan en læretid er.
    Derudover så vil jeg helt klart også anbefale dig at være ekstremt kræsen med hensyn til hvor du søger læreplads - det begrænsede kendskab jeg har til piercing branchen siger mig at der er stor forskel på kvaliteten og professionaliteten af de forskelle piercere (hvilket naturligvis også vil afspejle sig i det man får ud af sin læretid).


    Så selvom det ikke er vores opgave at fortælle dig hvad du skal med dit liv, vil jeg alligevel opfordre dig til at i det mindste lige tænke over hvad du evt. kunne tænke dig hvis nu piercingplanen ikke lykkes.


    Hilsen
    Curious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum
    men det er en promille, som rent faktisk kan leve at det du omtaler.


    Er jeg sådan set rimeligt enig - selvom piercinger er rimeligt populære i disse år.
    Så bør man vel også tænke lidt over hvor mange der arbejder med det som almindelige lønmodtagere og hvor mange der selv ejer biksen - mit bud vil være at det nok ikke er fordi gennemsnitspierceren har 15 ansatte.
    Så branchen er nok pissesvær at komme ind i.


    Men jeg syntes da helt sikkert Carina skal gøre forsøget :)


  • Det tvivler jeg så på, hvis du kigger på hvor lidt arbejde som er til ufaglærte idag, eller hvor mange jobs der ikke kræver uddannelse er det næsten = 0! Og det er et problem!