"Magisk" pulver får kropsdele til at vokse ud igen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Ok, så vi har det her stykke nye banebrydende teknologi, og vi har den amerikanske hær som har investeret i den, så fremtiden ser ikke så dyster ud for det:


    http://www.youtube.com/watch?v=Y3S-CMH5wzI


    impressive...


    jeg må sige, hvis det virkelig holder så vil det være noget af en heal de folk for sig, det vil jo hjælpe MANGE mennesker..
    på en forholdsvis "nem" måde. :cheers:

  • Okay, det der er simpelthen for sygt :ohmy:


    Har stadig lidt svært ved at tro det, men HVIS det passer, så er det da noget af det mest banebrydende i nyere tid.
    Men da rart at se at al deres stamcelleforskning nu ser ud til at give pote :)


    Det her vil så være det næste skridt til at "dyrke" organer til organdonation? Synes det åbner mange nye muligheder.

  • Det er jo vildt det der :ohmy:
    Havde godt hørt de var igang med at forske i hvordan firben og andre dyr der kan vokse deres lemmer ud igen.
    Men det er jo sygt, specielt hvis det kommer til at virke på f.eks. et helt ben der er sprunget af el.lign :ph34r:

  • Det lyder mest af alt som en Prima Aprilis joke, man drysser lidt pulver på fingren og så vokser det ud igen 8o :ph34r:.
    Men det vil altså ikke komme bag på mig, hvis om 5-10 år er der fabriker der leverer rå materiale til at sætte på skaden og så bliver det sq lavet i orden af levende superceller, som tilpaser sig og lærer af omkringliggende vævstrukturer hvad de skal blive til. Vanvittig spendende fremtid.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Wow, det er jo utrolig voldsomt :D!


    Jeg har svært ved at tro det, det har jeg virkelig. Jeg er selv nød til at se det dag for dag tror jeg. Et pulver der kan gro nye lemmer? Det lyder altså en kende fantasifuldt.

  • Wooohooo det kan være jeg kan få rigtige korsbånd tilbage i begge knæ :crazyeyes:


    det er sgu alligevel imponerende

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kolyzer
    OMG!! ret vildt men som Kenny siger så har den der stamcelle forskning ik været helt forgæves :D


    Det pulver har ikke noget med stamcelle forskning at gøre, pulveret er lavet af celler fra griseblærer.
    I forhold til stamceller som har mange etiske og moralske barrierer er der ikke nogen ved pulveret.


    Syntes dog også det er vildt at forskerne har kunnet tage en "voksen" stamcelle og ændre cellen så den "Voksede baglæns", istedet for at ældes blev den til en "Embryonic stemcell" (Ved ikke hvad det hedder på Dansk)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet en gang, sidst af Malk ().

  • Det var også min første reaktion, og jeg måtte også lige checke datoen for at den ikke blev postet 1 April.


    Men hvis det er sandt er det jo vildt nok, syntes ikke det er så langt fra hvad man ellers har set, her mener jeg ører som vokser på ryggen af en mus osv.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Malk


    Det pulver har ikke noget med stamcelle forskning at gøre, pulveret er lavet af celler fra griseblærer.
    I forhold til stamceller som har mange etiske og moralske barrierer er der ikke nogen ved pulveret.


    Syntes dog også det er vildt at forskerne har kunnet tage en "voksen" stamcelle og ændre cellen så den "Voksede baglæns", istedet for at ældes blev den til en "Embryonic stemcell" (Ved ikke hvad det hedder på Dansk)


    Det også rigtig nok, nu hvor jeg lige har se klippet igen, men det er jo også sådan noget man prøver at opnå med stamceller :)
    Synes bar det utroligt at vi befinder os midt i den revolution hvor mennesker "snart" kan behandles ligesom maskiner. Man får lige en ny del her og der og så kører man igen ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar


    det var det så bare ikke ;)


    Lige præcis! ingen af links er "added" eller lign på 1 april..


    Personligt ville det jo være super, så skal man ikke frygte mine arbejde mere i militæret, men Held of lykke, tror nu stadig vi er nogle år væk fra den færdigbyggede udgave af sådan noget pulver! :boxed:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rolis
    Nogle der kaster tvivl på det: http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/7379864.stm


    Men som jeg har forstået det så får pulveret ikke fingeren til bare at vokse ud, men stopper kappedannelsen så det kan vokse ud, men på den anden side så har jeg heller ikke sovet hele natten :))


    Ja det var også det jeg regnede det ud til, men wtf sker der lige med neglen :D


    Edit* Tror et eller andet sted at der er 1 fjer der er blevet til 5 høns, hvilket ikke skulle forståes bogstaveligt i denne sammenhæng :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().