Samarbejde om filer (fildeling)

  • Hey....


    Findes der ikke en smart løsning, så en kammerat og jeg kan dele filer over nettet. Det skal helst virke som et normalt drev/mappe og selvfølgelig helst koste gratis.


    Vi har prøvet lidt med SkyDrive, OfficeliveWorkspace og noget webdav.


    Takker



    / marj

  • Opret en gmail i begge kan bruge - opret derefeter et gdrev og så kan i begge tilføje det på jeres computere:


    A: du uploader det på drevet
    B: din kammerat henter


    C: alle er glade :)

  • det kommer helt og holdent an på hvilke filer og hvor store filer i vil dele...


    Hvis det er i den lave ende, som fx. små programmer og billeder og den slags, så kan man sagtens bruge MSN eller lignende.


    Hvis det er i mellemklassen, så kan i oprette et googledrev eller få plads hos en webhost eller lignende, så kan i give hinanden eller deles om en FTP konto.


    Hamachi laver en art "LAN over net" ting, således at jeres computere bliver forbindet igennem en art "tunnel" (som ingen andre kan komme ind på medmindre i giver dem lov). Hamachi er desuden forrygende godt hvis man vil game sammen uden at andre skal kunne brase ind på din server, eller hvis et spil kræver en "master server" til at spille på internet (og den evt. er nedlagt). programmet kabn give jer mulighed for at dele filer akkurat som hvis i sad på et inbyrdes LAN og delte filer.


    den klart sværeste metode, er at en af jer har et FTP serverprogram, evt. beliggende på en sekundær computer (som ingen alligevel bruger), derefter kan man sende og modtage filer derfra uden at andre kan hoppe på... stort set alle routere har en preset til at åbne for FTP portene, sådan at din(e) ven(ner) kan komme ind.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det er til noget projekt arbejde i forbindelse med uni-studie, så det er en masse word, excel, pdf filer.


    Det skal helst være sådan, at man kan åbne filen som var det på ens egen computer. Helt rigtigt så kan man det over VPN, men det er bare en halvbøvlet løsning, at skulle koble op hver gang. Derfor vil vi gerne have noget som en slags webservice.

  • så brug gdrevet... det har i begge instant adgang til, konstant skrive og læseadgang, du kan gemme og arbejde på det som var det et hvilket som helst andet drev.

  • Jeg kan ikke helt blive klog på om det fungerer på den måde, at hvis man trykker "Gem" i et program og forsætter med at arbejde, om det så bliver gemt med det samme på G-drevet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marj
    og er det, det som hedder Gdrive eller er det den løsning hvor det uploader til mail'en hele tiden?


    Yes det er Gdrive.


    Et alternativ som jeg har brugt i forbindelse med min studiegruppe er Foldershare. Det er ved at være noget tid siden jeg har brugt det og kan se at Microsoft har opkøbt det siden da. Men det ser ud til at opfylde samme krav som tidligere. Se mere her

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af marj
    Jeg kan ikke blive klog på om Foldershare kræver, at begge computere er tændt - eller om den bruger en online disk.


    Så vidt jeg kan se så synkroniserer den så snart din computer er aktiv. Så der kan godt være noget om, at computeren hvor mappen er delt, skal være online før at du kan synkronisere. Kan godt være at det alligevel ikke er den optimale løsning :D

  • Svaret er enkelt - Microsoft Groove. Ligger i Office 2007 pakken, simpelthen genialt program - det kører over P2P google det, og læs om det.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Umiddelbart lyder MSN som den bedste løsning, hvis ingen af jer har en NAS.
    Vil da lige tilføje, at en Mac kan den slags lige ud af kassen.


    *Virtuelt knips over næsen* :razz:

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr