Rædslen i Østrig

  • Hej allesammen


    Jeg synes lige det var på tide at vi på Tweak fik vores egen tråd med den skræmmende historie om "Monsteret fra Østrig" der idag ryddede de fleste af landets avisforsider og rystede store dele af Europa. :rolleyes:


    Nemlig sagen om den 73-årige familiefar Josef Fritzl aka. "monsteret", der gennem ikke mindre end 24 år holdt sin egen nu 42-årige datter til fange som sexslave i en ussel kælder på sølle 60 kvm, mens han jævnligt voldtog hende og lod hende føde 7 børn, han i øvrigt selv var far til. De 3 af børnene opdrog han selv, sammen med sin kone der, efter eget udsagn, aldrig fik mistanke til mandens årelange menneske-terror. Læs mere



    Hvad siger I? :ohmy:


    Hvordan kan noget menneske dog være/blive så syg og kynisk?


    Hvordan mon konen og de øvrige børn aldrig fik mistanke?


    Hvordan vil ofrene klarer sig fremover?



    Edit: Dem som ikke har lyst til at være med i denne debat, bedes lade vær med at skrive i tråden!



  • hun må da være fuldstændig tabt...!! 8o eller bare dum.


    syntes det er ganske forkastligt at sådanne ting kan ske, men ja hvad er der og sige til alt det der sker hver dag. det en syg verden vi lever i, og trods det får vi stadig børn.

  • Det er virkelig grotesk :ph34r:


    Hørte i radioen idag, at han havde været på ferie i en uge eller lignende, mens de bare var nede i den kælder. Så politiet eller hvem det nu var mente, at nogle måtte have vidst noget.


    Immervæk, så er det godt nok sygt :boxed:


    Og forstår heller ikke, hvordan konen ikke fatter mistanke 8o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvad siger I? :ohmy:


    Sygt og ekstremt tragisk.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hvordan kan noget menneske dog være/blive så syg og kynisk?


    Ja det forstår jeg heller ikke - det er simpelthen uden for min fatteevne.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hvordan mon konen og de øvrige børn aldrig fik mistanke?


    Jeg tror ikke på at konen ikke har haft en mistanke - der kom tre mere eller mindre nyfødte børn til husstanden, der må for fanden da være et eller andet i hende der har vist besked. Jeg tror godt hun har vist der var noget galt - men hun har lukket øjnene (og sindet) for det.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Hvordan vil ofrene klarer sig fremover?


    Ja det er det mest tragiske, indtil nu har de levet i nogenlunde uvidenhed. De har troet at deres mod var medlem af en sekt og at de var opfostret af deres bedsteforældre. Nu lever de med den viden at deres bedstefar er deres bioogiske far og deres mor er deres egen søster som har været holdt fanget i kælderen.. Desværre tror jeg det kommer til at præge dem mere end man skulle tro.


  • Ved det ikke.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Hmm bliver børnene egentlig ikk mongoler, når han har fået børn med sin egen datter? .


    Eller er chancen ikk så stor for det som jeg troede?


    Nu behøver de nu ikke ligefrem blive mongoler, men jo, der er nok stor sandsynlighed for at et eller flere af børnene er retarderede i en eller anden grad, som følge af indavl.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tak for dit kloge og indsigtsfulde svar.... :$


    Jeg kunne sagtens lukke en masse selvreflektivt mundævl ud.


    Men realiteten er dén, at jeg er en knægt, der sidder foran min computer... Der er grænser for hvor meget jeg kan udtale mig om de ting du nævner...


    For jeg ved det ikke, og hvor skulle jeg vide det fra?
    Men du kunne jo spørge en psykolog.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af sunshine2003
    Hmm bliver børnene egentlig ikk mongoler, når han har fået børn med sin egen datter? .


    Eller er chancen ikk så stor for det som jeg troede?


    25% for at en genetisk fejl bliver nedarvet. Og så er det ikke et spørgsmål om man er mongol eller ej. Der er ligesom mere i det end dét.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg synes bare at det er sindssygt, at der er gået 24 år! 8o
    Det startede inden jeg blev født (er 18 år) og er så først sluttet nu. Det er altså nogle syge tal.
    Ham "Monsteret" er jo totalt blæst oven i hovedet, ved slet ikke hvad jeg skal sige andet end: nej nej nej 8o

  • Sikke en djævel.


    Heldigvis er det hans tur til at blive spærret inde.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 2 gange, sidst af RAC ().


  • Tak fordi du skrev det før jeg nåede det!


    Kunne ikke være mere enig - det er forfærdeligt det der er sket, men hvad er pointen med sådan en tråd?


    Jeg kan se at vi allerede er nået til den digitale udgave af gabestokken med billeder af "monstret"....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Tak for dit kloge og indsigtsfulde svar.... :$


    Tjaa tjooo


    1.
    Hvordan kan noget menneske dog være/blive så syg og kynisk?


    Kunne man svare på dette kunne man forhindre forbrydelser overalt i dnene verden. Så i bund og grund umuligt st svare på.


    2.
    Hvordan mon konen og de øvrige børn aldrig fik mistanke?


    Når ikke politiet ved det, hvordan skulle en bruger på Tweak så vide det ?


    3.
    Hvordan vil ofrene klarer sig fremover?


    Det er sgu da umuligt st svare på ;)


    Så alt i alt forstår jeg godt Berleburgs svar ;)

  • Det er da forfærdeligt at man kan finde op sådan noget.
    Hun har været nede i den kælder dobbelt så lang tid jeg har levet.
    At nogen kan finde på det fatter jeg ikke og konen som der "ikke fattede mistanke" tror jeg lyver. Man fatter da mistanke når der pludselig kommer syv ekstra børn.
    Børnenes fremtid er sikkert dårlig.


    Virkelig forfærdeligt.


    -FredeK

  • Jeg syntes faktisk det er sejt gjort... selvfølgelig er det frygtelig for dem nede i kælderen og alt det der, bla bla bla.... Men at han kunne holde dem så satans godt skjult i ALLE de år, det er virkelig noget af en præstation, hvis jeg skulle sige noget!

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-


  • Har du et problem med det?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    Sikke en djævel.


    Heldigvis er det hans tur til at blive spærret inde.


    Han er pæn! :rolleyes:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Har ikke læst det i detaljer, men sygt ja!


    Hvordan opdagede de det egnelig? hvis det har været der i 24 år, hvorfor fandt de dem lige nu? :ohmy:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AbeTis
    Jeg syntes faktisk det er sejt gjort... selvfølgelig er det frygtelig for dem nede i kælderen og alt det der, bla bla bla.... Men at han kunne holde dem så satans godt skjult i ALLE de år, det er virkelig noget af en præstation, hvis jeg skulle sige noget!

    :9xo

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI