Amitech RMA værditab efter 1 år? kan det passe?

  • Jeg har købt et Amitech 32" lcd tv for lidt over et år siden. Tv-tuneren er så gået nu og fik den sendt til reperation, men de kunne ikke skaffe tv-tuneren, så de tilbød mig et nyt som var væsentlig dårligere, så det afslog jeg.
    Så jeg krævede mine penge tilbage, men så sagde han noget med at der er noget tab af de penge som jeg gav for fjernsynet. Altså at der er 33% værdigtab efter hvert år. Dvs. efter 3 år får man ingen penge.


    Er det noget i har hørt om? og kan det være rigtigt?

  • Jeg ved ikke hvordan det forholder sig på LCD TV, men inde for bil verdenen er det en meget normal ting

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    33% på et år lyder ganske rimeligt, men at fjernsynet skulle være værdiløst efter 3 år er jo langt ude.


    Det bliver det jo heller ikke, selvom det mister 33% værdi pr år:


    år 0: 10000kr -> år 1: 6600 kt -> år 2: 4360 -> 3 år: 2870 kr


    /ask

  • Jeg forholder mig bare til hvad han skriver og han skriver det er værdiløst efter 3 år. Jeg kender ikke Amitechs regler, så kan ikke sige hvorvidt det er 33% af den oprindelige købspris man mister hvert år, eller om det er 33% af den nye værdi.

  • Forbrugerloven siger:


    Du har ret til reperation. Har de vedkendt at der er en mangel må de udbedre denne. Det kan ske via reperation eller udbytning. Er der tale om en udbytning har du krav på et tilsvarende produkt, de må altså ikke engang tilbyde dig et tilsvarende tv i en anden farve.
    Kan de ikke tilbyde dig et tv du vil acceptere (som altså er bedre) er de tvunget til at give dig alle dine penge tilbage. Det er ihvertfald min opfattelse af loven.
    Selvfølgelig vil du i det tilfælde skulle køre en sag, og det er måske ikke altid det hurtigste.

  • Altså selvom det lyder som en rimelig regel at et fjernsyn har et værditab på 33% pr år så gælder det ingen steder!


    Du har krav på alle dine penge!


    Min onkel er advokat og jeg ved han har haft flere sager, hvor det er folk som købte fladskærms TV lige da de kom til priser på 30-40.000 som idag reelt er værdiløse pga. mangel på digital tuner osv. men fordi det i den gældne periode så har de krav på deres penge - og de vinder sagerne!


    Konfronter dem med loven og vil de ikke rette sig efter, hvad den er, så må du jo gå til advokat, jeg vil ikke anbefale forbrugerklagenævnet da deres behandlingstid er til at lukke op at skide i (søg på kontants hjemmeside og se hvorfor).