• Har et problem med Win XP netværk. Jeg har et webspeed motorola Surfboard som kører gennem USB. Derudover har jeg et almindelig netkort.


    En anden computer skal gå igennem denne computer for at komme på Internettet, men jeg kan ikke få forbindelse mellem de to computerer og Internettet samtidigt. Hvordan gør man det?


    Svar venligst hurtigst muligt
    Tak

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Originally posted by [FDB] FifaFrazer
    Har et problem med Win XP netværk. Jeg har et webspeed motorola Surfboard som kører gennem USB. Derudover har jeg et almindelig netkort.


    En anden computer skal gå igennem denne computer for at komme på Internettet, men jeg kan ikke få forbindelse mellem de to computerer og Internettet samtidigt. Hvordan gør man det?


    Svar venligst hurtigst muligt
    Tak


    Jeg kender ikke lige noget til det første du skriver, men det er meget almindeligt, at når en eller flere computere skal på nettet via en anden computer, så skal der et proxy prg til. Har jeg selv prøvet før.


    Forbindelse mellem de to computere og internettet samtidigt ?
    Jeg vil mene at TCP/IP protokollen skal bruges til internettet og IPX til forbindelsen mellem de 2 computere. Det plejer jeg at gøre og det har virket hidtil.

  • Jeg forklarer lige problemet lidt grundigere


    Jeg har et problem.
    Som vist på billedet har jeg en computer der kører gennem usb. Computer 3 skal forblive som den er nu. Computer 3 skal gå gennem computer 1 for at komme på ADSL-modemet. Der er ikke flere pladser i Modemet, så derfor er dette den eneste mulighed. Jeg kan sagtens få forbindelse mellem Computer 1 og 2 og Adsl-modemet - men ikke samtidigt. Hvordan gør man det?


    Håber i kan hjælpe
    FifaFrazer

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Jeg ville da sætte en switch eller hub på modem'et.
    Desuden ville jeg lige tjekke hvor mange IP adresser min udbyder giver mig. Du skal bruge 3 for at køre på modem'et via en switch. Du kan også sætte en router på. Så skal du kun bruge een IP adresse.
    Aldi har lige haft en router med indbygget 4 port switch til 250 kr.


    Edit: Fordelen er at du ikke behøver at tænde for 2 computere for at komme på nettet.