Handel på ebay i europa.

  • Yoo tweakers.
    Jeg ved godt emnet er berørt en del gange. Men jeg vil nu bringe det op igen.
    Hvis jeg får lyst til at købe en ny Quad extreem cpu på ebay.uk kommer der så moms og afgift på?
    Sælger er også privatmand der bor i England altså inde for EU. Jeg gider sgu ikke røre ved det hvis tolden åbner og man skal betale en helvedes masse ekstra fordi vi bor i et fornedret land der hele tiden vil trække pengene op af lommerne på folk. :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Så længe det er et EU land - NEJ.


    Dvs at han som privatmand i England kan sende en pakke til mig i danmark uden tolden sætter deres fedtede næse i den? Eller post.dk for den sags skyld ligeså?. :ph34r:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Dvs at han som privatmand i England kan sende en pakke til mig i danmark uden tolden sætter deres fedtede næse i den? Eller post.dk for den sags skyld ligeså?. :ph34r:



    Ja både som privat og som firma. Bare det er inden for EU så kommer der ikke told på.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af recruit



    Ja både som privat og som firma. Bare det er inden for EU så kommer der ikke told på.


    SUPER! Så er er ebay.uk et fint sted så længe varen befinder sig i UK! :))
    Man skal nemlig huske at kigge efter hvor den er. :9xo

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    SUPER! Så er er ebay.uk et fint sted så længe varen befinder sig i UK! :))
    Man skal nemlig huske at kigge efter hvor den er. :9xo


    Nemlig... og for en sikkerhedsskyld kan du altid spørger hvorfra den sendes...
    Det er nemlig ikke altid det holder... Det har jeg været ude for.

  • Har også oplevet varer på ebay.uk som kom fra nogle af de der små øer (hvad er det nu de hedder) ud fra UK, som IKKE er med i EU, og så er der told+moms.


    Så længe du køber inden for EU så kommer der ikke told og moms på* (eller jo der kommer moms på, men den er allerede betalt i det land hvor du køber varen).


    /ask


    *: Dvs hvis en forretning har en omsætning til DK der er størrer end et vist beøb om året, skal der betales dansks moms, og ikke moms fra det land hvor varen købes (amazon.co.uk er eksempel på et firma der sælger "nok" til at skulle betale den danske moms istedet for den engelske).

  • Det er kanaløerne du hentyder til (Guernsey og Jersey). Men hvis det er mainland UK, så er der ingen ko på isen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Det er kanaløerne du hentyder til (Guernsey og Jersey). Men hvis det er mainland UK, så er der ingen ko på isen.


    Ja, det er rigtigt - kunne bare ikke lige huske hvad de hed.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobask


    Ja, det er rigtigt - kunne bare ikke lige huske hvad de hed.


    /ask


    Så må vi igang med at købe en masse cheap stuff på UK mainland. :9xo
    Bare ærgerligt porto er lidt dyr og der er vist noget med at pakker ikke sendes med forsikring derfra eller hva? :boxed:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pingvinen
    Sidder også lige og overvejer og købe noget over ebay.co.uk, men har en ven som banner Royal Mail langt ind i helvede. Nogen som har erfarring med det?


    De fleste bander også lidt af Post Danmark en gang imellem, men vi bruger dem jo alle sammen trods alt. Det samme er jo nok tilfældet med UK´s Royal Mail.


    Bruger Royal Mail hver gang jeg bestiller fra Oc.UK ... og ja UK i det hele taget tror jeg. Det er nu gået fint nok. De er lidt sløve, men det er vi jo vant til her i Danmark :$

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    De fleste bander også lidt af Post Danmark en gang imellem, men vi bruger dem jo alle sammen trods alt. Det samme er jo nok tilfældet med UK´s Royal Mail.


    Bruger Royal Mail hver gang jeg bestiller fra Oc.UK ... og ja UK i det hele taget tror jeg. Det er nu gået fint nok. De er lidt sløve, men det er vi jo vant til her i Danmark :$


    Ja, det var også nogenlunde det jeg regnede med. ;-)

  • Man skal godt være grundig. Købte et sådan batteri til min svorgers aspire 1680 fandt ud af det blir sendt fra hong kong. Betalte i tirsdags modtog i dag spritnyt batteri uden nogen told eller moms pris incl porto 347 kr det er da en fin historie.
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayI…%3D350048970568%26fvi%3D1

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate