Regler ved køb af varer fra udlandet?

  • Der bliver lagt 25% moms på varen samt fragt, og mener os der kommer et gebyr oveni.. Kig i Tyskland eller UK ;)


    Edit: med den nuværende kurs på $ kan det nok godt betale sig hvis fragten ikke er for voldsom.. Det ser ud til den kun sælges gennem apple shops i tyskland ihvertfald, og der koster den os 600..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().

  • Medmindre du ka få forhandleren til at skrive på pakken at indholdet ikke har nogen reel værdi, så kommer du til at betale moms og evt. told gebyr.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Jeg ved ikke helt om det kan betale sig. Jeg handler kun i USA hvis der er meget store besparelser, fordi fordelen simpelthen er forsvundet ved mindre ting, efter de tårnhøje told-gebyrer som er kommet. Jeg tror hurtigt den kan lande på omkring 300 kroner i told, gebyrer og fragt fra USA hvis du er uheldig, og så er prisen jo sådan cirka den samme.


    Jeg vil også klart lede efter en i Tyskland, UK eller lignende steder. Hvis du kan finde en der til en rimelig pris ville jeg nappe den, fordi du ikke skal frygte ekstra gebyrer ved handler indenfor EU.


    EDIT: Der er fx en her til £32 plus £8 i fragt. Det er under 400 kroner med den nuværende pund-kurs som er i frit fald.


    http://cgi.ebay.co.uk/Wenger-S…ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

  • Du skal lægge 37% (25% moms og 12% told) oveni beløbet inkl fragt. Dvs. det er 37% af alle pengene du betaler (fragt + varens pris)


    Derud over tager postdanmark et gebyr på at fortolde varer dvs. 150 yderligere oveni.