OL i Kina

  • Nu har jeg ikke sådan fulgt med i det. Men er det ikke lidt ekstremt bare sådan at boykotte ol på den måde :boxed:
    Godt nok overholder kina ikke menneskerettighederne.


    EDIT: har stemt det ved jeg ikke helt

  • Jeg syntes, at menneskerettigheder og OL er 2 forskellige ting, der godt kan holdes adskilt. Og hvor nederen ville det ikke være, allerede på forhånd at vide, at vi ingen OL-medaljer fik? :))


    Ej, jeg mener, at det er dobbeltmoralsk at boykotte OL, når vi samtidig indfører kinesiske varer i hobetal. Næ, skulle vi endelig boykotte pga. menneskerettigheder, burde vi starte med at boykotte de kinesiske varer, og hvem er villig til det? Uden kinesiske varer, ville det danske samfund gå i stå, og så meget er vi trods alt ikke villige til at ofre for menneskerettighederne.. :$


    Så, rock on til Kina! :boxing:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • OL og sport generelt
    ---------------------
    ---------------------
    ---------------------
    ---------------------
    ---------------------
    Politik og andet gøgl





    Min point er at jeg synes sport og politik ska holdes meget langt væk fra hinanden. Så jeg mener at Danmark skal med.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Politik og Sport skal adskilles!... Jeg er røvligeglad om politikere ikke har lyst at tage til OL, det er sku op til dem selv. Men at boycutte OL officielt er dumt. Vi åbner kun døren for flere protester i fremtiden, for endnu mere nyttesløses formål. Alle de der fakkel-demostranter burde iøvrigt anholdes og smides i fængsel. Det er jo ikke ligefrem fredelig demostrationer med banner og fællessang de laver.


    Fokus er desværre allerede blevet fjernet fra hvad det virkelig handler om X(

  • At Kina laver ting og sager der burde få os til at boykotte OL er intet nyt. Denne sag er latterlig, fordi dem der er så forargede over Kina kunne have grebet ind allerede da de fik værtskabet eller endnu tidligere.


    For de sportsfolk der har trænet/træner til OL er det totalt respektløst at bruge deres "event" og deres chance, måske endda eneste chance i et politisk spil. Yderligere tror jeg kineserne er pænt lige glade med en boykot.


    Det er bare symbol politik, hvor politikkerne på en indirekte måde tager afstand til de menneskerettigheder der er i Kina.


    Hvis vi endelig skal boykotte det skal det være således at vore offentlige personer boykotter åbningsceremonien for symbolværdiens skyld, men ikke mere. Det er absurd.

  • hvis vi skal boykotte OL, så skal vi også boykotte alle varer mm fra kina, ellers skal de politikere bare holde deres kæft :P
    Har dog stemt ved ikke, men de kunne sgu godt have "grebet" ind tidligere hvis det endelig var...

  • Jeg elsker Kina. Det er fantastisk land og de er et fantastisk folk. Selvfølgelig skal vi ikke boycutte dem, bare fordi Tibet tror de er selvstændige.
    Alt det her med menneskerettigheder i Kina er idioti. Generelt har folk det jo godt nok derovre, og deres samfund fungererer pisse godt. Det er trygt at gå rundt på gaderne og alt det der. Det kan da godt være det ser slemt ud hvis man havner i et fængsel, men er det ikke også meningen?


    Næh, Kina er fantastisk.

  • Har stemt ja. Man får ikke noget ud af at boycotte nu. Hvis man skulle ha gjort noget ved at kina tramper på de mest fundamentale menneskeretigheder så skulle man aldrig ha tildelt OL til det land. De griner og gør som det passer dem. Boycott nu hjælper ingenting. X(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Sensation
    Vi skal der over og vinde så meget som muligt! (:


    Mvh Mads :T


    ..Og chancen for det er = 0


    :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • fuck Tibet
    Fuck menneskerettigheder


    hold nu kæft og vær med i stedet for at surmule som et par forkælede snotunger, for fanden, hvis de tror de kan brokke dem nu, så er det for sent...

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    fuck Tibet
    Fuck menneskerettigheder


    hold nu kæft og vær med i stedet for at surmule som et par forkælede snotunger, for fanden, hvis de tror de kan brokke dem nu, så er det for sent...


    Yop lige nøjagtigt nu er det for sent. Lad se Kina´s propaganda show til sommer. De skal nok finde ud af at male et lyserødt billede af alting. 8o

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Selvfølgelig skal Danmark med til OL i Kina. Hvis vi kan handle med lande som udøver tortur, som f.eks Tyrkiet, så kan vi vel også spille bold med et land som ligeledes har et lidt "alternativt" syn på menneskerettigheder.


    Syntes dog det er en svinestreg det som Kina har gang i med Tibet ... men det er jo ikke just en nyhed :boxed: Kineserne er enten meget stædige eller yderst langsomopfattende for Tibet har ville være selvstændig over 100 år eller noget i den dur :crazyeyes:

  • Som så mange andre har givet udtryk for, så giver det ikke så meget mening at boykotte OL, jeg syntes dog ikke at det er et problem at bruge begivenheden (og mediebevågenheden <- heder det det?) til at prøve at øge lidt indflydelse på Kina's håndtering (eller mangel på samme) af menneskerettighederne.


    /ask

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg elsker Kina. Det er fantastisk land og de er et fantastisk folk. Selvfølgelig skal vi ikke boycutte dem, bare fordi Tibet tror de er selvstændige.
    Alt det her med menneskerettigheder i Kina er idioti. Generelt har folk det jo godt nok derovre, og deres samfund fungererer pisse godt. Det er trygt at gå rundt på gaderne og alt det der. Det kan da godt være det ser slemt ud hvis man havner i et fængsel, men er det ikke også meningen?


    Næh, Kina er fantastisk.


    Kina, fantastisk? Kan ikke lige se hvorfor?


    Ja man har det generalt godt i Kina så længe man ikke kritiserer staten - så ryger man nemlig i fængsel.


    De kunne lære noget af Japan, godt nok har de en meget underligt humor men de kan lave kvalitets produkter og finde ud af at bygge et solidt samfund og bygge alt andet for den sags skyld.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg elsker Kina. Det er fantastisk land og de er et fantastisk folk. Selvfølgelig skal vi ikke boycutte dem, bare fordi Tibet tror de er selvstændige.
    Alt det her med menneskerettigheder i Kina er idioti. Generelt har folk det jo godt nok derovre, og deres samfund fungererer pisse godt. Det er trygt at gå rundt på gaderne og alt det der. Det kan da godt være det ser slemt ud hvis man havner i et fængsel, men er det ikke også meningen?


    Næh, Kina er fantastisk.


    Så du har også hørt det mystiske, røde bånd, som dumpede ind i postkassen her den anden dag? :)


    Vi har i længere tid accepteret Kina og endda importeret en masse fra dem. Så virker det lidt tyndt at sige 'Jamen, vi boykotter dem på OL-områder'. Det er da fordi, at alle er klar over, at Kina er nødvendige for vores økonomi, og så er der nogle (unskyld mig) svanser, der kun ønsker at boykotte dem på et område, der ikke vil skade os som nation. Klamt, klamt og atter klamt. :boxed:
    Heldigvis kommer disse boykots ikke til at ske.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3


  • Overvejet hvor komponenterne kommer fra?