Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 8. april 2008, 00:29


Synes også i skulle have del i deres dårlige måde at drive forretning på.


Jeg beslutter mig for at bestille en Q9450, og da den er billigst hos Multimediaworld (og de skriver ca. 9 dages levering) - så bliver den bestilt der.
Dagen efter vil jeg bestille en til en bekendt, men ser at prisen desværre er steget omkring 400kr. Ringer for at høre om man kan bestille endnu en til den pris, men får at vide:

"Nej, for prisen afhænger af den pris vi får hos importøren. Dem der er bestilt til den lave pris vil vi selvfølgelig kunne få til den pris"


Okay, ikke særlig meget at gøre ved. Får også bekræftet at leveringen skulle ligge på ca. 9 dage som skrevet - lyder jo fint nok.
Dagen efter er min ordre blevet slettet pga. prisfejl og jeg har stadig ikke fået en forklaring i nogen af de to mails jeg har skrevet.

Så som jeg ser det, så er de fulde af pis og det stunt med billig pris var kun for at få gratis reklame.
Butikken er ihvertfald blacklisted hos mig - vil hellere betale lidt mere og så handle steder hvor man kan stole på at man får sin vare (fx SHG).

(Og ja, jeg HAR skrevet under "Forhandler", og jeg er da ikke den eneste der mener at de er fulde af pis: http://www.tweak.dk/forhandler.php?page=info&fid=90 )


2

tirsdag, 8. april 2008, 00:35


Jeg har godt nok også fået den rigtig dårlige mail "ordre slettet på grund af prisfejl" fra en god del forskellige forhandlere og nogle gange tænker jeg også på at nogle butikker gør dette for at få lidt "gratis" reklame på edbpriser.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Cyclups" (08.04.2008, 00:36)


3

tirsdag, 8. april 2008, 00:51


Citeret

Oprindeligt indlæg af Cyclups
Jeg har godt nok også fået den rigtig dårlige mail "ordre slettet på grund af prisfejl" fra en god del forskellige forhandlere og nogle gange tænker jeg også på at nogle butikker gør dette for at få lidt "gratis" reklame på edbpriser.


Synes bare det er super elendigt når jeg endda for ordren bekræftet pr. telefon, og når de ikke engang gider svare på én af de to mails jeg har sendt.


4

tirsdag, 8. april 2008, 00:56


Jeg syns det værste er at det er ved at være standard hos en stor del af de danske web shops :/

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

5

tirsdag, 8. april 2008, 08:35


Citeret

Oprindeligt indlæg af teko
Jeg syns det værste er at det er ved at være standard hos en stor del af de danske web shops :/


ja desværre.... servicen har klart været dalende, eller ligesom chippen.dk i sin tid blev lukket ned pga deres små stunts...

kan de overhovedet slette ens ordre pga. de har klumret i prisen?

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

6

tirsdag, 8. april 2008, 09:18


Det værste er nok, at dem der bestilte fra Komplett - De får deres Q9450 til 1337 eller hvor meget det var. DET er god markedsføring.

MMW og FComputer (Føniks Computer) er også blacklistet hos mig, dårligere service skal man lede længe efter.

Data-Engros derimod, det er nok verdens flinkeste folk, ihvertfald af de butikker der er tilbage i Københavns "Silicon Valley"


E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

7

tirsdag, 8. april 2008, 09:23


Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx
kan de overhovedet slette ens ordre pga. de har klumret i prisen?


Ja, hvis de tager forbehold for prisfejl, så må de gerne ifølge aftaleloven.

Det er lidt samme problematik ved de tilbudsaviser der fylder vores postkasser hver uge - her skelnes også mellem bindende tilbud og opfordring til køb, og forskellen er hvor klart der gøres opmærksom på forbeholdet for fejl.

Det er vist §1 og §9 i aftaleloven hvis du er interesseret i at læse mere om det.


8

tirsdag, 8. april 2008, 09:23


Føniks er jeg heller ikke meget for.. Men kigger man på tweaks forhandler liste, passer det meget godt med den gængse opfattelse af diverse butikker :)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

9

tirsdag, 8. april 2008, 13:05


MMW sucks.....Har kun dårlige erfaringer med dem.


10

tirsdag, 8. april 2008, 13:12


Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
MMW sucks.....Har kun dårlige erfaringer med dem.

De lukker vel også snart, ligesom alle de andre? Tror Data-Engros overlever, der er ALTID folk derinde..


E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

11

tirsdag, 8. april 2008, 16:16


Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
MMW sucks.....Har kun dårlige erfaringer med dem.

De lukker vel også snart, ligesom alle de andre? Tror Data-Engros overlever, der er ALTID folk derinde..


Håber sgu godt nok at de klaphatte lukker.. ville da gøre nettet et bedre sted at handle.

http://www.hkautomation.dk/ er også ret flinke - har handlet der en del gange, og det er god service man får.


12

tirsdag, 8. april 2008, 16:25


Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
MMW sucks.....Har kun dårlige erfaringer med dem.

De lukker vel også snart, ligesom alle de andre? Tror Data-Engros overlever, der er ALTID folk derinde..


Håber sgu godt nok at de klaphatte lukker.. ville da gøre nettet et bedre sted at handle.

http://www.hkautomation.dk/ er også ret flinke - har handlet der en del gange, og det er god service man får.

Jepper.. Bor ikke så langt fra dem, så der er jeg tit hvis jeg mangler et eller andet. :)


E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

13

onsdag, 9. april 2008, 21:44


Jeg må indrømme at jeg ALDRIG har haft problemer med MMW. Handler i deres butik og de er superflinke og gode til at hjælpe, en skam at deres webshop eftersigende ikke fungerer på samme måde :-(


14

onsdag, 9. april 2008, 22:31


Citeret

Oprindeligt indlæg af Rolis
Jeg må indrømme at jeg ALDRIG har haft problemer med MMW. Handler i deres butik og de er superflinke og gode til at hjælpe, en skam at deres webshop eftersigende ikke fungerer på samme måde :-(


Tja, jeg skal ihvertfald ikke har mere fra dem :) Samme gælder Føniks computer.. De er godt nok heller ikke de skarpeste.

Men jeg håber da at min tråd gør, at folk lige tænker en extra gang inden de vælger om de vil handle hos dem.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Happy^" (10.04.2008, 13:16)


15

onsdag, 9. april 2008, 22:56


føniks er det både webshop og butik der ikke funger :p

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

16

torsdag, 10. april 2008, 15:03


Nu kan jeg så berette om endnu en dårlig oplevelse hos Føniks..
Købte for nogle uger siden en LG 22" med pixelfejlgaranti - Zero Bright Pixel.
Da jeg tændte for min skærm her til morgen, er der 2 hvide + 1 rød pixel, der er døde. Jeg købte netop DEN skærm, for at få pixelgarantien.

Ringer først til LG, der så henviser mig til InfoCare. Ringer til InfoCare og de sender mig videre til butikken. Ringer ind og fortæller at jeg har købt en skærm i sidste uge osv, og en af medarbejderne, siger at jeg bare kan komme ind med den, så finder vi ud af noget.

Fint tænker jeg, jeg får sikkert en ny. Medarbejderen der tager imod skærmen i RMA'en, siger at han vil teste for pixelfejl - Han stoler åbenbart ikke på mig (Hvorfor skulle jeg komme ind med en skærm der ikke er defekt?).

Han har så ringet til mig her for 10 min siden, og sagt at han ikke kan se noget, og at han ville få en kollega til at kigge. Altså, er det mig, eller dem der arbejder med computere og tilbehør til dagligt. PINLIGT, siger jeg bare.

Det bliver nu spændende at se om hans kollega finder noget.. - Vil vædde en 50'er på at han ikke gør.

EDIT: De har lige ringet igen, og denne gang måtte han give mig ret i at der var pixelfejl på den, dog ikke store pixelfejl, som han sagde. Så får en ny, men næste gang skal den til infocare, så alligevel, lidt god service.


E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Exxon" (10.04.2008, 15:41)


17

torsdag, 10. april 2008, 19:26


Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon
Nu kan jeg så berette om endnu en dårlig oplevelse hos Føniks..
Købte for nogle uger siden en LG 22" med pixelfejlgaranti - Zero Bright Pixel.
Da jeg tændte for min skærm her til morgen, er der 2 hvide + 1 rød pixel, der er døde. Jeg købte netop DEN skærm, for at få pixelgarantien.

Ringer først til LG, der så henviser mig til InfoCare. Ringer til InfoCare og de sender mig videre til butikken. Ringer ind og fortæller at jeg har købt en skærm i sidste uge osv, og en af medarbejderne, siger at jeg bare kan komme ind med den, så finder vi ud af noget.

Fint tænker jeg, jeg får sikkert en ny. Medarbejderen der tager imod skærmen i RMA'en, siger at han vil teste for pixelfejl - Han stoler åbenbart ikke på mig (Hvorfor skulle jeg komme ind med en skærm der ikke er defekt?).

Han har så ringet til mig her for 10 min siden, og sagt at han ikke kan se noget, og at han ville få en kollega til at kigge. Altså, er det mig, eller dem der arbejder med computere og tilbehør til dagligt. PINLIGT, siger jeg bare.

Det bliver nu spændende at se om hans kollega finder noget.. - Vil vædde en 50'er på at han ikke gør.

EDIT: De har lige ringet igen, og denne gang måtte han give mig ret i at der var pixelfejl på den, dog ikke store pixelfejl, som han sagde. Så får en ny, men næste gang skal den til infocare, så alligevel, lidt god service.

Sikke nogle fupmagere. Jeg skal ikke ind i den Føniks biks der. Ligger den ikke på Falconer allé på fr.berg? X(

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

18

torsdag, 10. april 2008, 21:34


Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo

Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon
Nu kan jeg så berette om endnu en dårlig oplevelse hos Føniks..
Købte for nogle uger siden en LG 22" med pixelfejlgaranti - Zero Bright Pixel.
Da jeg tændte for min skærm her til morgen, er der 2 hvide + 1 rød pixel, der er døde. Jeg købte netop DEN skærm, for at få pixelgarantien.

Ringer først til LG, der så henviser mig til InfoCare. Ringer til InfoCare og de sender mig videre til butikken. Ringer ind og fortæller at jeg har købt en skærm i sidste uge osv, og en af medarbejderne, siger at jeg bare kan komme ind med den, så finder vi ud af noget.

Fint tænker jeg, jeg får sikkert en ny. Medarbejderen der tager imod skærmen i RMA'en, siger at han vil teste for pixelfejl - Han stoler åbenbart ikke på mig (Hvorfor skulle jeg komme ind med en skærm der ikke er defekt?).

Han har så ringet til mig her for 10 min siden, og sagt at han ikke kan se noget, og at han ville få en kollega til at kigge. Altså, er det mig, eller dem der arbejder med computere og tilbehør til dagligt. PINLIGT, siger jeg bare.

Det bliver nu spændende at se om hans kollega finder noget.. - Vil vædde en 50'er på at han ikke gør.

EDIT: De har lige ringet igen, og denne gang måtte han give mig ret i at der var pixelfejl på den, dog ikke store pixelfejl, som han sagde. Så får en ny, men næste gang skal den til infocare, så alligevel, lidt god service.

Sikke nogle fupmagere. Jeg skal ikke ind i den Føniks biks der. Ligger den ikke på Falconer allé på fr.berg? X(

Jo det gør den.. Skal ind imorgen og hente min nye skærm, bliver sgu' spændende at se om der er pixelfejl på!


E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

19

fredag, 11. april 2008, 04:40


Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon

Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo

Citeret

Oprindeligt indlæg af Exxon
Nu kan jeg så berette om endnu en dårlig oplevelse hos Føniks..
Købte for nogle uger siden en LG 22" med pixelfejlgaranti - Zero Bright Pixel.
Da jeg tændte for min skærm her til morgen, er der 2 hvide + 1 rød pixel, der er døde. Jeg købte netop DEN skærm, for at få pixelgarantien.

Ringer først til LG, der så henviser mig til InfoCare. Ringer til InfoCare og de sender mig videre til butikken. Ringer ind og fortæller at jeg har købt en skærm i sidste uge osv, og en af medarbejderne, siger at jeg bare kan komme ind med den, så finder vi ud af noget.

Fint tænker jeg, jeg får sikkert en ny. Medarbejderen der tager imod skærmen i RMA'en, siger at han vil teste for pixelfejl - Han stoler åbenbart ikke på mig (Hvorfor skulle jeg komme ind med en skærm der ikke er defekt?).

Han har så ringet til mig her for 10 min siden, og sagt at han ikke kan se noget, og at han ville få en kollega til at kigge. Altså, er det mig, eller dem der arbejder med computere og tilbehør til dagligt. PINLIGT, siger jeg bare.

Det bliver nu spændende at se om hans kollega finder noget.. - Vil vædde en 50'er på at han ikke gør.

EDIT: De har lige ringet igen, og denne gang måtte han give mig ret i at der var pixelfejl på den, dog ikke store pixelfejl, som han sagde. Så får en ny, men næste gang skal den til infocare, så alligevel, lidt god service.

Sikke nogle fupmagere. Jeg skal ikke ind i den Føniks biks der. Ligger den ikke på Falconer allé på fr.berg? X(

Jo det gør den.. Skal ind imorgen og hente min nye skærm, bliver sgu' spændende at se om der er pixelfejl på!

Hvis der er så tilbage med den og skru bissen på overfor dem det kan jeg se kan være nødvendigt. :9xo

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

20

fredag, 11. april 2008, 13:26


Man skal godt nok passe på hvor man handler, man ender med at blive tørret i hoved og røv..

Skulle købe mig en Blu-Ray afspiller, og tænkte at Hi-Fi klubben var et fint sted at starte. Ser de har en BD-P1400 (Samsung) til små 3500kr. Samt at de har Dagspris garanti.

Hopper på edbpriser, og sørme om den samme maskine ikke kan fås til 2600kr. i en anden fysisk butik. Snakker så med dem i den lokale, og bliver sendt videre til dem der håndterer det. Smider dem to links til fysiske butikker med dyret på lager.

Det er ikke fint nok at en anden fysisk butik kan sælge det billigere for, og jeg citerer:

"Umiddelbart er det ikke to konkurrenter vi kan lade bestemme markedsprisen, da de ikke er landsdækkende og da de sandsynligvis ikke har indkøbt varen hos Samsung Danmark (den officielle danske distributør). Dermed kan de sagtens have en anden pris end HFK, Elgiganten, Føtex og andre større kæder."


Om produktet er importeret af den officielle danske distributør kan da være ligegyldigt, produktet er det samme. Jeg er ihvertfald glad for at jeg ikke smed 7k afsted i HFK (skal bruge to), når jeg kan få dem til ca. 5000kr.


Jeg kan ikke så logikken i "dagpris".

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Happy^" (11.04.2008, 13:29)


Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.