Sker der noget i Sønderjylland

  • Skal til Aabenraa med kæresten, den gamle, og hans kone i denne weekend.
    Vi skal overnatte på et eller andet "slot" uden for Aabenraa, og køre rundt der fra.
    Nu når vi er der, kan vi ligeså godt se hvad der er at se der nede. Går ikke ud fra der er det helt store :D .
    -Men det må der være nogen her inde der ved.
    At køre i en omkreds af 75km fra Aabenraa er fint.
    Har ikke pas, så Tyskland er ikke en mulighed.


    Vi skal se en eller anden gammel Danmars-historie-sten, hvis vejret er godt, og så skal vi på noget dukkehus-messe, så damerne har lidt at juble over.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Var på lejrskole til Tønder, selve gågaden i tønder er med brosten og ældgamle huse med porcelæn og nok også nogle gamle dukker og tingeltangel butikker osv. Kunne måske være sjovt nok for nogle af se. Ellers er der møgeltønder som er gammel med brosten. Altså særlig spændende var det jo ikke, men vores lærer havde jo valgt vi skulle besøge de steder, så et eller andet mente han vel at vi kunne se der.


    Ellers er der dannevirke, gamle fæstninganlæg, og der er også et museum om dannevirke som man også kan se.


    Vi var også en tur helt ud vest på, hvor vi gik rundt på dæmmingerne og så sluse-anlæggene. Men det er dog ikke noget at råbe hurra for.


    Altså sådan de helt vilde turist-attraktioner er der nok ikke.

    AMD Athlon 64 Processor 3400+
    2048MB DDR PC3200 RAM
    ATI HD4850 512MB DDR3


  • Haha har været på nøjagtig den samme tur i tønder :D


    Var også lige forbi ribe domkirke :P

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Haha har været på nøjagtig den samme tur i tønder :D


    Var også lige forbi ribe domkirke :P


    Haha, jeg har været på samme tur med min klasse :P


    Måske en standard tur :)

  • Ja, skole-udflugtsture skal være kedelige.
    -Museer er ikke lige mig eller de andre.
    Og troede faktisk at de der dæmninger var noget helt specielt.
    Forstilte mig noget kæmpe stort, ala det man ser i den gamle Supermand :D

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • OT:


    Jellingstenen!! http://www.erantis.dk/guide/viking/jelling.htm :dance:


    Fed historie omkring den og perioden, meeeen nok ikke helt så fedt bare at stå og glo på den :)) :P

  • Ironisk nok er det den vi skal hen og glo på :crazyeyes:
    Fortæller alligevel lidt om Sønderjylland. Det mest spændene.. En sten..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Ironisk nok er det den vi skal hen og glo på :crazyeyes:
    Fortæller alligevel lidt om Sønderjylland. Det mest spændene.. En sten..


    Haha :P


    Men kan også anbefale frøslevlejren, det er nu et ok spændende.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK


    Haha :P


    Men kan også anbefale frøslevlejren, det er nu et ok spændende.


    Den tror jeg sgu vi kører forbi.. Så er den da oplevet.
    Der er jo også sket en del spændene ting kan man sige.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Frøslev-lejren kunne også være en idé - der har jeg været engang på en 9. klasses tur, og det var egentlig meget interessant.


    Min skole fik et 3½ times langt foredrag. 80% lå og sov da det var færdigt :D Selv 2 lære var faldt i søvn.


    At gå rundt og se lejren er fint nok, men undgå for guds skyld det foredrag. Det er bare en dræber.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af celfa


    Min skole fik et 3½ times langt foredrag. 80% lå og sov da det var færdigt :D Selv 2 lære var faldt i søvn.


    At gå rundt og se lejren er fint nok, men undgå for guds skyld det foredrag. Det er bare en dræber.


    Det lyder også slemt... :boxed: Vi fik ikke foredrag, men rendte bare rundt i lejren og kiggede hvor vi havde lyst. Det synes jeg var okay. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Det lyder også slemt... :boxed: Vi fik ikke foredrag, men rendte bare rundt i lejren og kiggede hvor vi havde lyst. Det synes jeg var okay. :)


    Eneste grund til at jeg opfattede tiden var at jeg lå i en vidueskarm og lige over hovedet var der sådan en gammel lysbilleder fremviser, og hvergang foredragsholderen skiftede billede larmede den helt vildt :D


    Ellers så vi også det her: Vadehavscenteret, Rudbøl grænseovergang, Hindenburgdæmningen, Friedrich Wilhelm Lübcke koog, Schütsiel færgehavn , Hauke Hainen Koog, Sønke Nissen kooge, havnebyen Tønning,Ejderdæmningen(fantastisk syn), Frederiksstad, Tønder by(skån dig selv for at høre på en guide), vandtårnet i tønder, Dybbøl, Gråsten slot, Fjordvejen, Kruså, Gallehus, Møgeltønder(Schackenborg slot), Møgeltønder kirke, Højer Sluse, Rømø(okay fedt).


    Håber du kan finde nogle ting der du kan bruge :)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Kan altid tage i Danfoss Universe i Nordborg.. Det er okay spændende dernede har dog ik set det nye de har fået lavet... Det er ret så billigt derinde i forhold til alle andre forlystelsesparker i landet...

  • tag ind til haderslev og smut på jønnes for at spise, det er danmarks bedste grillbar! ...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.