Microsoft vil opspore Vista-pirater

  • Hejsa


    fik lige den her tilsendt fra en ven.


    Microsoft vil opspore Vista-pirater



    En ny opdatering fra Microsoft skal finde og lukke ulovlige kopier af Windows Vista.



    Softwaregiganten Microsoft går til angreb imod Vista-piraterne. En ny opdatering, kaldet KB940510, vil tjekke, om der er installeret en såkaldt ’exploit’ i styresystemet. Denne exploit fungerer som en slags omfartsvej, der gør det muligt at køre en ulovlig kopi af Vista – uden licensnøgle og aktivering.


    Såfremt opdateringen finder en exploit, vil brugeren via et link blive guidet til en hjemmeside, hvor den pågældende exploit kan fjernes. Når dette er sket, vil man blive bedt om at indtaste en gyldig licensnøgle for at aktivere sit styresystem. Hvis man ikke frivilligt vælger at fjerne denne exploit, vil Windows selv deaktivere funktionen for derefter at bede om en gyldig nøgle.


    Microsoft kan dog ikke forvente at indfange alle piratversioner af Vista, da brugerne simpelthen kan lade være med at installere denne opdatering.



    Kilde: epn.dk

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

  • Microsoft der vil forhindre ulovlige kopier af deres operativ-systemer?


    Jeg ved ikke om det bare er mig, men det er som om den er hørt før et sted. Nå jo, det siger de omtrent hver måned eller sådan noget, hvorefter der et par dage efter dukker en ny nyhed om, at deres seneste skud på stammen af kopibeskyttelse er blevet brudt.


    Hvorfor fokuserer de dog ikke andetsteds? Måske eventuelt bruge deres resourcer på at finde ud, hvorfor så mange mennesker ikke vælger en original version af deres produkt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Microsoft der vil forhindre ulovlige kopier af deres operativ-systemer?


    Jeg ved ikke om det bare er mig, men det er som om den er hørt før et sted. Nå jo, det siger de omtrent hver måned eller sådan noget, hvorefter der et par dage efter dukker en ny nyhed om, at deres seneste skud på stammen af kopibeskyttelse er blevet brudt.


    Hvorfor fokuserer de dog ikke andetsteds? Måske eventuelt bruge deres resourcer på at finde ud, hvorfor så mange mennesker ikke vælger en original version af deres produkt.


    Enig og enig....


    Svaret på at folk ikke køber dem: For dyrt i manges øjne...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brition
    Hvorfor fokuserer de dog ikke andetsteds? Måske eventuelt bruge deres resourcer på at finde ud, hvorfor så mange mennesker ikke vælger en original version af deres produkt.


    Fordi det er billigere at hente ned fra nettet end at købe det ?


    Det er også billigere at sjæle en bil frem for at købe en. Men det er de færeste som stjæler biler ... vel fordi de ender i spjældet hvis de bliver nuppet.


    Hvis Microsoft (og andre) opgiver at prøve at stoppe dem som har ulovlige kopier af deres software, hvorfor skulle folk så betale for det hvis man har helt sikker på at der ikke skete noget ved at lade være ?


    Hvor mange her ville lade være med at downloade ulovlige musik fra nettet hvis APG en dag stod frem og sagde at de ville stoppe med at finde musik-pirater ?


    Mange folk lader kun være med at gøre noget ulovligt fordi de kan blive snuppet på grund af det ... Ikke fordi det er ulovligt.

  • Syns det er fint at de prøver at stoppe kopier, det koster trods alt noget at udvikle programmer, men deres retail fis pisser mig af, for så skal man købe et nyt windows hvis man opgradere sin PC X( Men det er da klart at de vil beskytte deres rettigheder for et produkt der ikke er billigt at udvikle, og sådan set er deres primære indtægtsgrundlag.. Men på sigt kan det ende med at give dem et problem hvis linux bølgen får rigtig fat..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvis Microsoft (og andre) opgiver at prøve at stoppe dem som har ulovlige kopier af deres software, hvorfor skulle folk så betale for det hvis man har helt sikker på at der ikke skete noget ved at lade være ?


    Fordi mange mennesker faktisk har har moral. Jeg køber da altid det software, musik eller film som jeg mener er godt, fordi jeg gerne vil støtte producenterne bag. Sådan kender jeg flere der har det. Også mennesker som alligevel henter masser af ulovligt matriale.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hvor mange her ville lade være med at downloade ulovlige musik fra nettet hvis APG en dag stod frem og sagde at de ville stoppe med at finde musik-pirater ?


    Jeg tvivler på det ville ændre sig synderligt. Nedhentning af ulovligt musik er så nemt, at dem der ønsker at gøre det, efterhånden også gør det. Det originale musiksalg ville næppe stoppe fra én dag til en anden, selvom APG offentlig gav udtryk for, at de stoppede alle deres aktiviteter.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Mange folk lader kun være med at gøre noget ulovligt fordi de kan blive snuppet på grund af det ... Ikke fordi det er ulovligt.


    Mange måske, men langt fra alle. Der vil altid være et marked for originale produkter i mine øjne. Det handler om at indrette sig efter forholdene.

  • Jeg køber også ting som jeg føler er godt. det gælder spil, musik, programmer og alt muligt andet. jeg downloader ting for at prøve dem af og se om det er noget værd, hvis ja, så køber jeg det.


    En anden ting er at nogle programmer koster det hvide ud af øjnene og det har jeg som studerende ikke råd til. et eksempel er photoshop. forstår ikke hvorfor sådan nogle programmer skal koste så meget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PaW^
    Jeg køber også ting som jeg føler er godt. det gælder spil, musik, programmer og alt muligt andet. jeg downloader ting for at prøve dem af og se om det er noget værd, hvis ja, så køber jeg det.


    En anden ting er at nogle programmer koster det hvide ud af øjnene og det har jeg som studerende ikke råd til. et eksempel er photoshop. forstår ikke hvorfor sådan nogle programmer skal koste så meget.


    Fordi photoshop er det bedste, der er ingen programmer der kan lige så meget som det, så derfor kan man nemt tage mange penge for det.


    Det lisom med Office 2007 pakken....helt åndsvagt dyr synes jeg :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Fordi photoshop er det bedste, der er ingen programmer der kan lige så meget som det, så derfor kan man nemt tage mange penge for det.


    Prøv at sammenligne GIMP med Photoshop. Syntes selv at Photoshop er bedre, men ikke hvis man kigger på prisen. Hvis jeg skulle ud og have et "photoshop-program" så ville jeg ikke købe photoshop. Det er nok de færeste som ville det. Ihvertfald hvis vi taler om den fulde version som koster op mod 6000 kr. Man kan vist få en studie-version til 1500 kr. Så begynder det jo at nærme sig, men alligevel. Det er fandme en dyr fornøjelse :boxed:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe
    Det lisom med Office 2007 pakken....helt åndsvagt dyr synes jeg :(


    Prøv at sammenligne OpenOffice med Microsoft Office.


    Selvom jeg har Microsoft Office liggende, så fortrækker jeg selv OpenOffice :razz:

  • Hvis folk brugte lidt tid på at søge, så findes der efterhånden gratis programmer til alt, open office er f.eks. et fint alternativ til office fra MS, og det er os det der kan ende med at blive problemet for MS da de ikke må forhindre andre i at lave programmer der er kompatible med deres filtyper..


    Edit: den rotte er hurtig! :))


    Men det er jo ikke noget nyt, det første windows jeg nogensinde har brugt, 1990 var en kopi, siden da har jeg så valgt at købe dem.. Et af problemerne er nok også at der bliver spyttet så meget ud der ikke er færdigt at folk bliver trætte af at købe halv-færdige programmer, spil og cd'er hvor det kun er et nummer der er noget værd.. Mener det var U2 der selv udtalte at nu ville de ikke længere lave albummer for profitten, men istedet være sikker på at hele albummet og ikke kun 2-3 sange var noget værd..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

    Rettet en gang, sidst af teko ().