Rum temp betyder meget!

  • Her idag, har der været ret koldt hjemme ved mig!
    Jeg bor på en gård, og har vores eget fyr, derfor kan vi ikke altid regne med at der er varme


    men som sagt er der ret koldt i dag, og så ville jeg lige se hvad min CPU temp lå på..
    OG, den lå på 28 Grader idle, med luft, og det er en meget støjsvag blæser! :D


    Det skal siges at kabinet siden var pillet af, af den grund at i forgårs lå den på 56 grader idle, og det er det jeg synes der gør det lidt sjovt..


    Altså, har jeg fundet ud af, at temperaturen i rummet man sidder i, og airflowet i kabinet, betyder mere end jeg lige troede.. :rolleyes:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

    Rettet en gang, sidst af SjQLunD ().


  • air flowet betyder meget.. min cpu temp faldt med ca 10 grader da jeg fik ordentligt airflow :D

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    air flowet betyder meget.. min cpu temp faldt med ca 10 grader da jeg fik ordentligt airflow :D


    Det samme her + et par grader - når stue-temp er lav

  • Quote

    Originally posted by Recon_99
    Hvis der er koldt ved mig bliver min CPU temp idle 18 grader. Det er uden kabinet siden er af og det er med standard køling!


    Bor du i et køleskab 8o
    Ej, det er da nice nok..


    meen.. jeg tror da på dig, men jeg tvivler på at CPU'en bliver koldere end luften der bliver blæst derind på :rolleyes:


    men ok.. jeg tror sgu heller ikk der er meget mere end 16 grader her hvor jeg sidder

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • hmmm...jeg vil lige lave et forsøg...min cpu (m. standard køler) er nu 31 grader, mens jeg har tændt internet og messenger...men jeg syns her er lidt for koldt for mig så jeg vil nu skrue op for min radiator, som kan gøre mit simple 8kvm's værelse TEMMELIG varmt!....lad os nu vente og se.... :P

  • Min idle er faldet fra 36-37* til 32-33* siden hedebølgen i August, og hvis jeg lufter ud i lejligheden falder den gerne til 27-28*. Så ja, stuetemperaturen har meget at sige 8)

  • Hmm... Det jo grundlæggende fysik at omgivelsernes temperatur har meget med ledelse af varme at gøre.... Syntes det er skræmmende hvis det kommer som en overraskelse for nogle... 8o Men fair nok... :))

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    hmmm...jeg vil lige lave et forsøg...min cpu (m. standard køler) er nu 31 grader, mens jeg har tændt internet og messenger...men jeg syns her er lidt for koldt for mig så jeg vil nu skrue op for min radiator, som kan gøre mit simple 8kvm's værelse TEMMELIG varmt!....lad os nu vente og se.... :P


    rapport: efter ca. 30 minutter er temperaturen steget til 40, men jeg dog samtidig har programmer kørende...men det er nok ikke kun dem...;)

  • Comp-n00ben :


    Gør det spændende og underholdende istedet for det der pjat...


    1. Tag en Zippo.
    2. Tænd den.
    3. Placer den inde i dit kabinet.
    4. Luk kabinettet så det er tæt over det hele.
    5. Sæt din computer til at pukle.
    6. Vent 10 minutter.
    7. Aflæs tempen.... og evt. sluk flammerne... :))


  • w0w!! det må jeg prøve!!! :D:));)