Ide til tattoo..

  • Hvis du skal have hjælp til at få en idé om hvad der bedst kan minde dig om din far - tror du så, at det er den rigtige beslutning at få lavet en tatovering?


    Jeg mener bare, at noget så personligt som en tatovering, og så endda en tatovering til minde om en person der stod dig nær som du har mistet bør næsten være et udspring af dine helt egne ideer, og et brændende ønske om at have noget tæt på dig der kan minde dig om ham.


    Med al respekt for både dig og din far, så ved ingen af os hvad han betød for dig, og hvad I havde sammen. Så min bedste idé er, at du sætter dig ned og tænker dig over noget helt specielt ved ham, og så finde din inspiration der.

  • Enig, det skal være noget der betyder noget for dig personligt, ikke en ide fra fremmede.
    Men det en smuk tanke at få lavet en tattovering i minde om din far :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Måske du skulle overveje at tage tråden bare en smule seriøst, og hvis det virkelig er så svært, så vil jeg anbefale dig, at du holder dig fra den.


    Det var den person der dukkede op i mine tanker der kunne leve op til de krav han stiller, sorry hvis jeg har trådt nogen over tærerne.

  • som Fed7haS siger.. så er portreat med navn ret populær..


    Men det kan jo også være noget med et "billede" af det han lavede ellers elskede...


    F.eks. hvis han var fisker så en fisk eller en Kutter eller noget hehe...


    du ved hvad jeg mener ;)

  • Som de andre siger, skal det være noget personligt.


    Selv ville jeg måske nok vælge en simpel løsning så som navnet eller noget i den stil. Måske placeret et sted, hvor man nemt selv kan komme til at se det.


    Hvis du har en lille poet gemt i maven, kunne du eventuelt skrive et par linier? Skulle du eventuelt have lidt svært ved at sætte ord på nogle ting, så kunne James Blunt sikkert inspirerer lidt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hitmanden
    Lyder fornuftigt.. Er helt klart modstander af tatoos, men skal det være, så skal det naturligvis være noget der betyder noget for én.. Kan ikke holde folk ud, som bare får lavet et eller andet "tegn", som de syntes er pænt... Kan det være mere upersonligt....?


    Hmm prøver du bevist at lyde som en idiot?


    Hvad er problemet i at folk får lavet tatoveringer de syndes er pæne og ingen anden betydning har ud over udsmykning? En tatovering er jo en Luxus vare, og som det jo er med den slags så vælger vi ting vi syndes er smart, flotte, eller som bare taler til vores personlighed.. det gælder tøj, biler, smykker, cykler, motorcykler, tatoveringer, piercinger, ure, sko, osv. osv. osv.. Ja selv farven på vægen i vores lejlighed.. for ikke at tale om møblerne, hifi, køkken osv..


    Ting behøver ikke altid at have en betydning.. som med musik.. hvis det røre noget i dig og du føler det.. så er rasten ligegyldigt.. som med tatoveringer og anden kunst.. en flot skulptur, malerei osv. behøver heller ingen mening for at vi elsker det og må eje det :)


    Fed7haS

  • Som flere også skriver så er det svært for os at hjælpe med det, da det netop er noget meget personligt som skal "binde" dig sammen med din far.
    Umiddelbart ville jeg i dit tilfælde tænke lidt over om i havde en eller anden indforstået joke, noget han rigtig godt kunne lide e.lign. F.eks. hvis han var vild med Mercedes så en Mercedes-stjerne osv.
    Eller noget der f.eks. har en historie for jer.


    Men lad os endelig vide hvis du finder noget og hvad det er du finder (Bare så jeg kan få stillet min nysgerrighed).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Det er derfor du kan lide Die Hard? :P


    Hehe, spøg til side. Er helt og holdent enig.

  • Min kæreste fik lavet hende og hendes mormors stjernetegn flettet sammen. Det var så de japanske, men det blev faktisk rigtig flot og hun er glad for den :) Hendes mor har så samme stjerntegn som hendes mormor, så hun mangler kun sin fars i den, så er dem hun holder af samlet ;)


    Men prøv evt. at se discovery fredag kl. 23.00 eller søndag kl. 17 eller 18, der er et program hvor der bliver lavet en del af den slags ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg


  • ha ha :clap: jaa for det er da noget fis og fyrre af...


    mener helt sikkert at at tatoveringer er en udsmykning af kroppen nogen måske med mere betydning end andre. enig med dig helt ud til fingerspidserne..!!


    til topic.


    modsat mange andre syntes jeg det er helt fair og søge noget inspiration fra andre for det er stadig dig der vælger hvad du får lavet til sidst og det er det der kommer til at have betydning for dig, navnet er også en mulighed, du kunne også få lavet hans fødselsdags dato og døds dato måske med hans stjernetagn. en mulighed ihvertfald. håber du finder frem til det du finder bedst.


    Linda

  • Til Topic starter.


    Om hvorvidt om du skal have det så kan jeg kun svare.


    Hvis du kan lide det, så skid da på andres folk holdninger !


    Jeg kan personligt godt lide Tatoos fordi de ser fede ud og siger noget om hvem man er.


  • Jep. For eksempel kan man se på de folk med tribal-klichéer på overarmen at de ingen kreativitet har, og gerne bare vil "være med". Noget så upersonligt skal man sku lede længe efter.


    Det samme med amager-stempler (en tribal på lænden af en pige), det er helt forfærdeligt. ALLE har det sku efterhånden, og man ligner blot en i mængden, istedet for at skille sig ud som jo nok er meningen med en tatoo.


    Jeg mener stadig at tatoos kan være fede, men det skal fandme gøres ordentligt.


    /rant


  • Hørt hørt........!!!


    Deuden siger de jo heller ikke meget om ens person, hvis man skal spørge et hardware forum om hvad man skal få tatoveret.