Told på HW?!?

  • Hvad er tolden i procent på Hardware sådan ca. ??


    Jeg har lige for tiden et iSight, en Nokia 8800 i sort og en LaCie Mini hub hdd på vej fra Amerika (alle tre ting er ikke til at støve op i Danmark) - men hvad skal jeg ca. regne med at betale ekstra i told?


    De to ud af tre kan jeg se er snuppet i tolden, den sidste ved jeg ikke helt for den bliver sendt med FedEx så det ser ud som om den overhovedet ikke kommer forbi en tolder...

  • alt over 1200kr i indkøb bliver der lagt 25% moms på og vist nok ca 8% told. Så det kan nemt blive ret dyrt :)


    fik en ekstra regning på ca 800kr for at købe en NFL trøje i USA.


    desuden skal du regne med at det fragt firma også kan kræve noget for at de betaler tolden for dig og sender dig en regning. UPS kræver ~150kr for det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    alt over 1200kr i indkøb bliver der lagt 25% moms på og vist nok ca 8% told. Så det kan nemt blive ret dyrt :)


    Ja, hvis du selv er på rejse i USA og tager noget med hjem, men hvis du bestiller noget herhjemme fra er beløbet som bliver fortoldet langt mindre. Kan ikke huske hvad Bagatelgrænsen er, men mener ikke det er over 200 kr.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Yilar


    Ouch! Jeg købte min for 500kr ude i nfl shop i Ballerup.


    well min er en org player shirt, som bruges i selve kampe ikke de der billige kopi nogle :p derfor er den så dyr og ikke mange vil tage dem til landet pga prisen.


    sådan en fætter her http://proshopcache.patriots.c…26sdid%3D145%26pdid%3D106



    Quote

    Oprindeligt indlæg af dB1
    Bagatel grænsen er ikke så vigtig i mit tilfælde da alle tre ting ihvertfald er over - det jeg er mere interesseret i er hvor stor en procentsats skal jeg lægge til??
    +150,- som PostDK tager...


    tjaa hvis du smider 30% på dit indkøb er du nok ikke helt galt i byen, hvis det altså bliver snuppet i tolden.


    Der står lidt på denne side også http://www.forbrug.dk/raad/ren…del/ehandel8/uden-for-eu/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Det er forskelligt hvad told-satsen er, alt efter hvad det er du skal have hjem. Udover told er der jo sel.f fast 25% moms på alt.


    Du kan se satserne her: http://vita.toldskat.dk/vita.htm <-- kan kun ses i IE.


    Happy^: Så har du været heldig - jeg har skulle betale told+moms på de seneste 10 leveringer fra USA og Hongkong.


    /ask


  • Jeg syntes også toldvæsenet er blevet lidt mere skrappe, jeg har købt mange ting i Canada og Kina tidligere, der var ingen problemer - men nu ryger alle mine pakker pludselig ind til dem :(


  • Kan se at der er 5,7% told på atomreaktorer (og kun 3,7% på dele til en atomreaktor). Meget godt at vide hvis man skulle være træt af de høje strømpriser :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Kan se at der er 5,7% told på atomreaktorer (og kun 3,7% på dele til en atomreaktor). Meget godt at vide hvis man skulle være træt af de høje strømpriser :crazyeyes:


    Spørgsmålet er så bare, hvis man nu bestiller stumper til en hel reaktor, for man kan nok ikke få en komplet samlet leveret, hvordan bliver det så fortoldet... :crazyeyes:

    Canon EOS 400D
    Canon BG E3
    Canon EF-S 18-55 (Kit) + EW-60C
    Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM + EW-78BII
    Canon EF 70-300 f/4-5.6 IS USM
    Canon Speedlite 430 EX
    Canon 0C-E3 Off-Camera Shoe Cord
    SanDisk Extreme III 2Gb + SanDisk Extreme III 4Gb

  • Bare bestil ved http://www.jydskatomkraft.dk/
    De må have nogle dele til at ligge.
    Men tag lige og tjek deres advarselssystem under Nyheder og Aktiviteter og tryk så på Reaktor 2 øverst til højre.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SShadowS
    Bare bestil ved http://www.jydskatomkraft.dk/
    De må have nogle dele til at ligge.
    Men tag lige og tjek deres advarselssystem under Nyheder og Aktiviteter og tryk så på Reaktor 2 øverst til højre.


    dette ville jeg da godt have lidt af.


    Overclocket strøm
    Du kan læse alt om JAAS' mest populære produkt, High-Speed Strøm